Podjetnik

Najpodjetniška ideja: Sociologinja, ki je iz digitalnega trženja skočila v svet mode

V prihodnjih petih letih Moja Moja načrtuje več fizičnih trgovin v Sloveniji in močno spletno prodajo tudi po Evropi
09.04.2017 21:25
Čas branja: 3 min
Najpodjetniška ideja: Sociologinja, ki je iz digitalnega trženja skočila v svet mode
Lani sem ustvarila dobrih 86 tisoč evrov prihodkov. Zavedam se, da je to kapljica v morje potenciala, ki ga ima slovenski trg ženske mode, pa vendar sem bila kar zadovoljna, glede na to, da sem vse razen proizvodnje urejala sama.Katja Klepec Štalec, Moja Moja

Zgodba oblačil znamke Moja Moja je nastala zato, ker je Katja Klepec Štalec pogrešala rahlo nevsakdanja oblačila po dostopni ceni in majice, ki bi imele dovolj dolge rokave. Zato jih je začela ustvarjati sama. Zdaj sama sešije le vzorčne modele, preostalo ji šivajo v tovarni v Kranju. Letos si želi večje prihodke, povečanje ekipe in odprtje fizične trgovine.

Klepec Štalčeva je po izobrazbi sociologinja, preden pa se je odpravila v svet oblačil, je delala v digitalnem trženju. »Ob koncu srednje šole nisem vedela, kaj bi rada počela v življenju, zato sem se odločila za študij sociologije. Sociologija ponuja vpogled v delovanje družbe, daje širino in zdela se mi je dobra podlaga za življenje. Po študiju sem nekaj let delala v agenciji za digitalno trženje, nekega dne pa sem se odločila za samostojno poslovno pot.« Nekaj časa je še plavala v vodah digitalnega trženja, pred petimi leti pa je začela ustvarjati oblačila.

Začelo se je z žirafo in nojem

Preboj se je zgodil pred dvema letoma. Ustvarila je hlače, potiskane z žirafo, in jih čez vikend prodala okoli 60. »Takrat sem še vse šivala in tiskala sama ter se ves teden utapljala v delu, da 60 strank ne bi predolgo čakalo. Nato sem naredila še drugo različico hlač, potiskanih z nojem. Teh sem čez vikend prodala približno sto. In takrat me je začelo resno dušiti, saj še žiraf nisem končala. Namesto da bi šivala, sem se raje usedla za telefon in začela iskati proizvodnjo,« pojasnjuje sogovornica. Hlače z nojem in žirafo so še vedno med njenimi najbolj prodajanimi izdelki.

Ekipa se širi

Zdaj Klepec Štalčeva šiva le še vzorčne modele, proizvodnja oblačil pa poteka v tovarni v Kranju. Pri tiskanju oblačil ji pomaga podjetje Mumino. Sama ni imela veliko izkušenj s šivanjem. Opravila je le začetni tečaj šivanja, kjer se je naučila uporabe šivalnega stroja, preostalo se je naučila sama. »To je bila po eni strani slabost, saj sem porabila ogromno časa, da sem se naučila nekaj osnovnih zadev, po drugi pa prednost, saj nimam nikakršnih omejitev in se zlahka lotevam projektov zunaj ustaljenih modnih okvirjev,« pravi.

Od letos je z njo v Moji Moji še ena zaposlena, ki je prevzela pisarniški del in distribucijo. Kmalu bo dobila še eno sodelavko, ki bo prevzela komunikacijo s strankami in nekaj postprodukcijskega dela, ki ga za zdaj še opravlja Klepec Štalčeva.

Po prve odzive na Facebook

Vodilo pri njenih oblačilih je udobje, pravi sogovornica. Zanje uporablja bombažne in viskozne materiale z nekaj elastana. Izbor materialov pa širi tudi na mikrofibro, šifon in saten.

Pri cenah želi ohraniti dostopnost svojih izdelkov, njeni kupci pa imajo najraje pike in črte v detajlih, kombinirane z živalskimi ali abstraktnimi potiski. »Uspeh mojih stvaritev ponavadi preverim pri strankah na Facebooku, ki je sicer dobra pot za povezovanje s strankami. Hitro lahko vidim, ali sem z nekim kosom zadela ali zgrešila,« pravi Klepec Štalčeva, ki je del svojih prvih strank pridobila na sejmu Artish v Ljubljani, drugi del pa tam, kjer se počuti najbolj domače – na spletu.

Veliki načrti za prihodnjih pet let

Lani je Moja Moja ustvarila dobrih 86 tisoč prihodkov. »Zavedam se, da je to kapljica v morje potenciala, ki ga ima slovenski trg ženske mode, pa vendar sem bila kar zadovoljna, glede na to, da sem vse razen proizvodnje urejala sama. Naredila sem nekaj napak, ki so se hitro pokazale v izpadu prihodkov, vendar sem za letos oborožena z novimi izkušnjami,« o prejšnjem letu pravi Katja Klepec Štalec, ki za letos načrtuje povečanje prihodkov in ekipe ter fizično trgovino do konca leta.

V prihodnjih petih letih pa načrtuje več fizičnih trgovin v Sloveniji in močno spletno prodajo tudi po Evropi. Trenutno je osredotočena na slovenski trg, a pravi, da ko bo tu dosegla vse, kar se da, bo njen naslednji korak vstop na nemški trg. »Vsake toliko že zdaj kakšen kos odleti v tujino. A to je bolj izjema kot pravilo,« dodaja sogovornica.

Cilj: stabilno podjetje in zadovoljne stranke

Poleg končne prodaje si želi, da bi Moja Moja ustvarjala oblačila tudi za druge trgovine. »Morda se čudno sliši, a ne želim si skokovite rasti čez noč, saj se v tem poslu to lahko hitro obrne v katastrofo. Končni cilj je imeti stabilno podjetje z zadovoljno ekipo, zadovoljnimi strankami in ohranitev slovenske proizvodnje.«

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Taia, aplikacija za učinkovitejše prevajanje dokumentov
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Taia, aplikacija za učinkovitejše prevajanje dokumentov 4

Aplikacija bo zaživela v prihodnjih mesecih

Moje finance
Razno
Ko pride čas …
Moje finance
RaznoMatjaž Nidorfer Ko pride čas … 2

Ljudje na smrtni postelji najbolj obžalujejo to, da v življenju niso imeli dovolj poguma za uresničitev svojih sanj.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Kako si odrezati svoj kos trga pri naravni kozmetiki
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Kako si odrezati svoj kos trga pri naravni kozmetiki

Izdelke že prodaja na Hrvaškem, kmalu načrtuje še prodor v Italijo

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Mali junaki pridno rastejo in se širijo
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Mali junaki pridno rastejo in se širijo

Na ameriškem trgu se bodo lanski zmagovalci Najpodjetniške ideje predstavili 10. aprila

Moje finance
Razno
(intervju z Bogdano Rejc) Kako se vreči v podjetništvo in preživeti
Moje finance
RaznoMatjaž Nidorfer (intervju z Bogdano Rejc) Kako se vreči v podjetništvo in preživeti

Podjetniki morajo biti večni optimisti, vztrajni, pripravljeni na učenje in trdo delo. Tako na podlagi številnih izkušenj, ko je svetovala že na tisoče podjetnikom, pravi Bogdana Rejc. Že deset let je podjetniška svetovalka točke vem v podjetju data, poslovne storitve. je zdaj pravi čas, da se vržemo v podjetništvo? Kje so priložnosti? Kako se podjetništva sploh lotiti?

FINANCE
Manager
Oblikovalci, ki so obrnili hrbet hitri modi
Manager
ManagerŽiga Brdnik Oblikovalci, ki so obrnili hrbet hitri modi

Po tragediji v bangladeški tekstilni tovarni Rana Plaza pred petimi leti se v svetu in tudi pri nas pojavlja vse več znamk etične mode, ki kupce nagovarjajo s kakovostjo, ekološkimi materiali in neizkoriščevalskimi delovnimi praksami. Predstavljamo tri slovenske primere.

FINANCE
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj?
PRO
Finance
KIBERNETSKA VARNOST
Finance PRO Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)

Hekerski napadi lahko za več dni povsem ustavijo poslovanje podjetij – več o tem si preberite v posebni izdaji Kibernetska varnost.