Zgodba oblačil znamke Moja Moja je nastala zato, ker je Katja Klepec Štalec pogrešala rahlo nevsakdanja oblačila po dostopni ceni in majice, ki bi imele dovolj dolge rokave. Zato jih je začela ustvarjati sama. Zdaj sama sešije le vzorčne modele, preostalo ji šivajo v tovarni v Kranju. Letos si želi večje prihodke, povečanje ekipe in odprtje fizične trgovine.
Klepec Štalčeva je po izobrazbi sociologinja, preden pa se je odpravila v svet oblačil, je delala v digitalnem trženju. »Ob koncu srednje šole nisem vedela, kaj bi rada počela v življenju, zato sem se odločila za študij sociologije. Sociologija ponuja vpogled v delovanje družbe, daje širino in zdela se mi je dobra podlaga za življenje. Po študiju sem nekaj let delala v agenciji za digitalno trženje, nekega dne pa sem se odločila za samostojno poslovno pot.« Nekaj časa je še plavala v vodah digitalnega trženja, pred petimi leti pa je začela ustvarjati oblačila.
Začelo se je z žirafo in nojem
Preboj se je zgodil pred dvema letoma. Ustvarila je hlače, potiskane z žirafo, in jih čez vikend prodala okoli 60. »Takrat sem še vse šivala in tiskala sama ter se ves teden utapljala v delu, da 60 strank ne bi predolgo čakalo. Nato sem naredila še drugo različico hlač, potiskanih z nojem. Teh sem čez vikend prodala približno sto. In takrat me je začelo resno dušiti, saj še žiraf nisem končala. Namesto da bi šivala, sem se raje usedla za telefon in začela iskati proizvodnjo,« pojasnjuje sogovornica. Hlače z nojem in žirafo so še vedno med njenimi najbolj prodajanimi izdelki.
Ekipa se širi
Zdaj Klepec Štalčeva šiva le še vzorčne modele, proizvodnja oblačil pa poteka v tovarni v Kranju. Pri tiskanju oblačil ji pomaga podjetje Mumino. Sama ni imela veliko izkušenj s šivanjem. Opravila je le začetni tečaj šivanja, kjer se je naučila uporabe šivalnega stroja, preostalo se je naučila sama. »To je bila po eni strani slabost, saj sem porabila ogromno časa, da sem se naučila nekaj osnovnih zadev, po drugi pa prednost, saj nimam nikakršnih omejitev in se zlahka lotevam projektov zunaj ustaljenih modnih okvirjev,« pravi.
Od letos je z njo v Moji Moji še ena zaposlena, ki je prevzela pisarniški del in distribucijo. Kmalu bo dobila še eno sodelavko, ki bo prevzela komunikacijo s strankami in nekaj postprodukcijskega dela, ki ga za zdaj še opravlja Klepec Štalčeva.
Po prve odzive na Facebook
Vodilo pri njenih oblačilih je udobje, pravi sogovornica. Zanje uporablja bombažne in viskozne materiale z nekaj elastana. Izbor materialov pa širi tudi na mikrofibro, šifon in saten.
Pri cenah želi ohraniti dostopnost svojih izdelkov, njeni kupci pa imajo najraje pike in črte v detajlih, kombinirane z živalskimi ali abstraktnimi potiski. »Uspeh mojih stvaritev ponavadi preverim pri strankah na Facebooku, ki je sicer dobra pot za povezovanje s strankami. Hitro lahko vidim, ali sem z nekim kosom zadela ali zgrešila,« pravi Klepec Štalčeva, ki je del svojih prvih strank pridobila na sejmu Artish v Ljubljani, drugi del pa tam, kjer se počuti najbolj domače – na spletu.
Veliki načrti za prihodnjih pet let
Lani je Moja Moja ustvarila dobrih 86 tisoč prihodkov. »Zavedam se, da je to kapljica v morje potenciala, ki ga ima slovenski trg ženske mode, pa vendar sem bila kar zadovoljna, glede na to, da sem vse razen proizvodnje urejala sama. Naredila sem nekaj napak, ki so se hitro pokazale v izpadu prihodkov, vendar sem za letos oborožena z novimi izkušnjami,« o prejšnjem letu pravi Katja Klepec Štalec, ki za letos načrtuje povečanje prihodkov in ekipe ter fizično trgovino do konca leta.
V prihodnjih petih letih pa načrtuje več fizičnih trgovin v Sloveniji in močno spletno prodajo tudi po Evropi. Trenutno je osredotočena na slovenski trg, a pravi, da ko bo tu dosegla vse, kar se da, bo njen naslednji korak vstop na nemški trg. »Vsake toliko že zdaj kakšen kos odleti v tujino. A to je bolj izjema kot pravilo,« dodaja sogovornica.
Cilj: stabilno podjetje in zadovoljne stranke
Poleg končne prodaje si želi, da bi Moja Moja ustvarjala oblačila tudi za druge trgovine. »Morda se čudno sliši, a ne želim si skokovite rasti čez noč, saj se v tem poslu to lahko hitro obrne v katastrofo. Končni cilj je imeti stabilno podjetje z zadovoljno ekipo, zadovoljnimi strankami in ohranitev slovenske proizvodnje.«