Jana Bergant in Matej Turin sta pred dvema letoma pod blagovno znamko Histria Botanica začela prodajati hidrolate in eterična olja iz osmih zelišč in dišavnic iz Istre. V Najpodjetniški ideji smo ju prvič predstavili konec leta 2015, v tem času pa sta svoje delovanje razširila na delavnice, kjer izobražujeta o hidrolatih, ter tudi na turistično zeliščno kmetijo, kjer od letos naprej gostom ponujata tudi prenočišča.
Lani sta kupila domačijo na Kortini, najela pa sta tudi še nekaj zapuščenih in zaraščenih kmetijskih površin za nove nasade zelišč. Zelišča sicer pridelujeta na dveh hektarih zemlje v dolini reke Dragonje. Kot priznava Bergantova, se pri kmetovanju še malo učita, nameravata pa postaviti tudi rastlinjak, že zato, da bodo sadike nekaterih zelišč bolje uspevale.
Zanimanje gostov ju je kar malo presenetilo
Od letošnjega leta Histria Botanica na svoji turistični zeliščni kmetiji ponuja tudi prenočišča. Imajo tri sobe, v vsaki sta dve ležišči, v okolici kmetije pa se da tudi kampirati. »Moram priznati, da naju je zanimanje gostov kar malo presenetilo,« pravi Bergantova in dodaja, da med tujci prevladujejo belgijski turisti.
Kmalu tudi delavnice v tujih jezikih
Veliko časa pa posvetita tudi delavnicam in izobraževanjem o tem, kaj so hidrolati in kakšen učinek imajo. »Opazila sva, da ljudje že več vedo o tem, kaj so hidrolati. Ko sva bila na zadnjem sejmu, posvečenem zdravju, se je že opazila razlika v tem, da nama ni bilo več treba pojasnjevati, kaj sploh je hidrolat, ampak so ljudje že vedeli, za kaj gre,« razlaga sogovornica. Kaj torej je hidrolat? Na svoji spletni strani pojasnjujeta, da je hidrolat proizvod, ki ga pridobimo s postopkom destilacije zdravilnih in aromatičnih rastlin (različnih delov, lahko je cvetje, lahko listi, listi s steblom, iglice, olupki citrusov). Po eni strani pridobimo v vodi netopne zdravilne učinkovine – to so eterična olja, po drugi strani pa v vodi topne učinkovine – hidrolate.
Delavnice so zanju še vedno pomembne. Tako organizirata delavnice o paliativni negi, aromaterapiji in druge, pri čemer se povezujeta z različnimi poznavalci. »Razmišljava pa tudi o tem, da bi v prihodnje delavnice ponudila še v tujem jeziku. Tako bi združila več področij, turizem in izobraževanje, v eni ponudbi.«
Hidrolat smilja je prodajni hit
Hidrolate v Histrii Botanici pakirajo v 30-mililitrsko stekleničko z razpršilom, stanejo pa osem evrov. Na voljo so še v 500-mililitrski steklenici, ki stane 11 evrov.
Prodajo več hidrolatov kot eteričnih olj. »Pozna se, da so hidrolati že prešli ozke kroge aromaterapije, znanje o dobri praksi se širi,« opaža sogovornica. Kot dodaja, je najbolj prodajan hidrolat smilja, poleti pa se dobro prodaja tudi zeliščna klasika – sivka.
Seveda pa se v Histrii Botanici ukvarjata tudi z razvojem novih izdelkov. Če bo vse teklo, kot je treba, bodo novi izdelki na trgu do konca leta.