Podjetnik

Najpodjetniška ideja: Blazinica, zaradi katere bo vaše sadje dlje časa sveže

Ideja za Permafruit se je fantom v ekipi porodila že v gimnaziji, ko so bili izbrani za naj dijaško podjetje leta 2015
27.08.2017 13:10
Čas branja: 4 min
Najpodjetniška ideja: Blazinica, zaradi katere bo vaše sadje dlje časa sveže
Blazinica, ki naj bi poskrbela, da bosta vaše sadje in zelenjava gnila počasneje.

Slovenci na leto zavržemo okoli 150 tisoč ton hrane, torej dobrih 70 kilogramov na prebivalca. Mlada šestčlanska ekipa pa je že v zadnjem letniku gimnazije začela razvijati podjetniško idejo, s katero želijo zmanjšati količino zavrženega sadja in zelenjave. »S pomočjo Permafruita ljudje zavržejo manj sadja in zelenjave, saj počasneje gnijeta, hkrati pa preprečuje nastanek plesni,« funkcionalnost Permafruita opisuje Tilen Banko, eden izmed članov ekipe. Ima pa mlada ekipa že velike načrte za prihodnost. V prihodnjem letu ciljajo na prodajo Permafruita v trgovinah, kmetijah in tržnicah po Sloveniji, prav tako pa tudi podjetju v italijanskem Torinu.

Začetki Permafruita torej segajo že v gimnazijska leta mlade ekipe. "V zadnjem letniku gimnazije smo imeli srečo, saj so se takrat prvič odločili organizirati podjetniški krožek Junior Achievement. Imeli smo ogromno idej, vendar odločiti smo se morali za eno. Nekako smo prišli na idejo zmanjševanja količine smeti. Tilen in Jure sta že raziskovala zaviranje zorenja sadja in predlagala idejo," začetke opisuje Andraž Zvonar. Za to idejo so fantje nato razvili poslovni načrt in prototip izdelka. Na podlagi tega so pred dvema letoma postali tudi naj dijaško podjetje, kar jim je dalo dodaten zagon. Razvoj izdelka, poslovni načrt in tudi strategijo so v ekipi razvijali tudi po gimnaziji, vse do danes.

Blazinica, ki absorbira etilen

Permafruit gnitje sadja in zelenjave preprečuje tako, da vpije plin etilen. Saj, kot pojasnjuje Banko, sadje zaradi tega plina zori. "Material, iz katerega je blazinica sestavljena, nam odlično služi, saj ne prepušča trdnih delcev, prepušča pa pline. Blazinica preprečuje prehitro zorenje brez vstopanja konzervansov v sadje in zelenjavo, saj pri tem le eliminira pline in ne pride v neposredni stik s sadežem. Permafruit pa obenem preprečuje nastanek plesni," delovanje blazinice pojasnjuje Banko.

Za raziskovanje o izdelku so v ekipi potrebovali dobro leto, stik so navezali denimo z agencijo za hrano v ZDA, velika pomoč pa je prišla iz Avstralije. "Tam smo našli človeka, ki se z absorpcijo plina etilena ukvarja že kar nekaj časa, zato nam je lahko pomagal izpopolniti naš izdelek. Pri samem načrtovanju smo morali biti pozorni, da smo našli dober absorbent etilena, ki pa hkrati ni imel imeti stika s hrano," dodaja sogovornik.

Izdelek še nadgrajujejo

Blazinice so začeli prodajati na spletu, ko so imeli še status dijaškega podjetja, nato pa so se odločili, da ga bodo še izboljšali. Za nadaljnjo nadgradnjo imajo v ekipi po besedah Zvonarja ogromno idej: "Želimo si, da bi bile blazinice uporabne čim dlje, imele kolikor se da majhen vpliv na okolje in bile čim bolj dostopne uporabnikom. Poleg tega smo veliko razmišljali tudi o drugih izdelkih, ki bi jih radi ponudili po začetku prodaje blazinic, vendar se trenutno maksimalno posvečamo blazinicam." Za zdaj sicer načrtujejo, da bo paket petih Permafruit blazinic stal pet evrov.

Stranke med posamezniki in podjetji

Šestčlanska ekipa se je do nedavnega sicer najbolj ukvarjala z ročno proizvodnjo prototipov za raziskovanje učinkovitosti blazinic in predstavitve strankam. Eden izmed pomembnih ciljev za ekipo je, da za izdelek izve čim več ljudi, saj - kot pravi Zvonar - malo ljudi ve, da takšen izdelek sploh obstaja. So se pa v ekipi odločili, da bodo stranke iskali tako med končnimi kupci kot tudi med podjetji. Pri tem ni pomembno, kje stranke hranijo svoje sadje. Naj bo to na polici, v hladilniku ali v primeru podjetij na prodajnih policah ali hladilnicah. Zanje so predvsem zanimive tiste stranke, ki kupujejo ekološko pridelano zelenjavo in sadje ali ga sami pridelujejo. Ta hrana namreč gnije še hitreje.

Med prvimi na vrsti bosta Italija in Avstrija ...

Na začetku podjetniške poti, torej še v srednješolskih časih, so za razvoj svoje ideje prejeli nekaj manjših donacij podjetij, zdaj pa se financirajo sami. "Radi bi, da podjetje raste organsko, saj želimo nadzor nad kakovostjo naših izdelkov. Kljub temu smo odprti za ponudbe zunanjih investicij in partnerstev,"pojasnjuje Andraž. Lani je bil sicer Permafruit tudi med finalisti za rektorjevo nagrado za inovacijo ljubljanske univerze.

Ekipa že sodeluje z italijanskim podjetjem, si pa seveda želijo še več tujih strank. Najprej se nameravajo širiti na avstrijski trg, pa tudi na italijanskem trgu. Temu želijo slediti s severnoevropskimi državami in Ameriko. "Prav v Evropi in severni Ameriki je količina zavrženega sadja v gospodinjstvih največja na svetu, zato bo tam izdelek najbolj uporaben," razloge, zakaj so si izbrali ravno te države, opisuje Zvonar.

... še prej pa Slovenija

Za prihodnje leto so si v ekipi zadali cilj, da bodo Permafruit začeli najprej prodajati v trgovinah, kmetijah in tržnicah po Sloveniji, pa tudi že podjetju v italijanskem Torinu. "Čez par let bi pa radi videli drugačne rezultate kot danes, in sicer količino zavrženega sadja veliko manjšo, Permafruit pa poznan po skoraj vsem svetu," dodaja Tilen Banko.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
Nauki uspeha košarkarske reprezentance za podjetnike
FINANCE
Ni dovolj, da le zasveti žarnica v glavi
Finance
Špela Mikuš Ni dovolj, da le zasveti žarnica v glavi

Marsikdo sliši za uspešno podjetje, uspešno idejo in si reče: »Tega bi se tudi jaz spomnil.« Pa se ni. Spomnil se je nekdo drug in s tem zaslužil.

AGROBIZ
Slovenija
Cena domačega sadja in zelenjave ne pokrije stroškov
Agrobiznis
SlovenijaPetra Šubic Cena domačega sadja in zelenjave ne pokrije stroškov 1

Zakaj se lahko samooskrba z zelenjavo še poslabša, opozarja predsednica zelenjavne verige Patricija Pirnat

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.

Startupozavri
(intervju, Voranc Kutnik) V agilnih podjetjih se zaposleni težje zlažejo
StartupozavriBlažej Kupec (intervju, Voranc Kutnik) V agilnih podjetjih se zaposleni težje zlažejo 1

»Agilne metode vpeljejo novo dimenzijo transparentnosti – in če med zaposlenimi obstajajo težave in konflikti, bodo ti zelo hitro prišli na površje,« pravi Voranc Kutnik, strokovnjak za agilne metode dela oziroma pristope k projektnemu vodenju.

Zgodbe
Start-upovci odkrito o poslovnih polomijah in kaj so se iz njih naučili
ZgodbeBlažej Kupec Start-upovci odkrito o poslovnih polomijah in kaj so se iz njih naučili 2

Start-upi v večini primerov propadejo, ker jim zmanjka denarja vlagateljev, ne najdejo strank ali pa ekipa ni bila prava. Predstavljamo nekaj poučnih slovenskih in tujih neuspešnih podjetniških zgodb.

FINANCE
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj?
PRO
Finance
KIBERNETSKA VARNOST
Finance PRO Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)

Hekerski napadi lahko za več dni povsem ustavijo poslovanje podjetij – več o tem si preberite v posebni izdaji Kibernetska varnost.