Poplava prodaj podjetij: kaj se dogaja, zakaj zdaj, ali lastniki lovijo zadnji vlak? Poplava prodaj podjetij: kaj se dogaja, zakaj zdaj, ali lastniki lovijo zadnji vlak? Katera podjetja iščejo nove lastnike, katera več ne najdejo kupcev in zakaj
Nove bilance razkrivajo, kako so lani cvetela mlada podjetja Nove bilance razkrivajo, kako so lani cvetela mlada podjetja Pregledali smo lansko poslovanje opaznejših in zanimivejših podjetij, ustanovljenih v zadnjih letih
Kako brati bilance tekmecev, dobaviteljev, delodajalcev in sosedov? Finančniki svetujejo Kako brati bilance tekmecev, dobaviteljev, delodajalcev in sosedov? Finančniki svetujejo Številke v računovodskih izkazih veliko povedo, a bodite pozorni na trike
Končno: slovenska podjetja bodo lahko od septembra prodajala na Amazonu Europe! Končno: slovenska podjetja bodo lahko od septembra prodajala na Amazonu Europe! Finance premikamo: po dobrega pol leta opozoril, da je naša zakonodaja prestroga, je država slovenskim podjetjem omogočila vstop v digitalno dobo!
Mala in srednja podjetja naprodaj: kaj pravijo potencialni kupci in kaj svetujejo svetovalci Mala in srednja podjetja naprodaj: kaj pravijo potencialni kupci in kaj svetujejo svetovalci V nastajanju sta sklada, ki bosta kupovala manjša slovenska podjetja. Kakšne tarče si bosta izbirala?

Najpodjetniška ideja: Blazinica, zaradi katere bo vaše sadje dlje časa sveže

Čas branja: 4 min
27.08.2017  13:10
Ideja za Permafruit se je fantom v ekipi porodila že v gimnaziji, ko so bili izbrani za naj dijaško podjetje leta 2015
Najpodjetniška ideja: Blazinica, zaradi katere bo vaše sadje dlje časa sveže
Blazinica, ki naj bi poskrbela, da bosta vaše sadje in zelenjava gnila počasneje.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Slovenci na leto zavržemo okoli 150 tisoč ton hrane, torej dobrih 70 kilogramov na prebivalca. Mlada šestčlanska ekipa pa je že v zadnjem letniku gimnazije začela razvijati podjetniško idejo, s katero želijo zmanjšati količino zavrženega sadja in zelenjave. »S pomočjo Permafruita ljudje zavržejo manj sadja in zelenjave, saj počasneje gnijeta, hkrati pa preprečuje nastanek plesni,« funkcionalnost Permafruita opisuje Tilen Banko, eden izmed članov ekipe. Ima pa mlada ekipa že velike načrte za prihodnost. V prihodnjem letu ciljajo na prodajo Permafruita v trgovinah, kmetijah in tržnicah po Sloveniji, prav tako pa tudi podjetju v italijanskem Torinu.

Začetki Permafruita torej segajo že v gimnazijska leta mlade ekipe. "V zadnjem letniku gimnazije smo imeli srečo, saj so se takrat prvič odločili organizirati podjetniški krožek Junior Achievement. Imeli smo ogromno idej, vendar odločiti smo se morali za eno. Nekako smo prišli na idejo zmanjševanja količine smeti. Tilen in Jure sta že raziskovala zaviranje zorenja sadja in predlagala idejo," začetke opisuje Andraž Zvonar. Za to idejo so fantje nato razvili poslovni načrt in prototip izdelka. Na podlagi tega so pred dvema letoma postali tudi naj dijaško podjetje, kar jim je dalo dodaten zagon. Razvoj izdelka, poslovni načrt in tudi strategijo so v ekipi razvijali tudi po gimnaziji, vse do danes.

Blazinica, ki absorbira etilen

Permafruit gnitje sadja in zelenjave preprečuje tako, da vpije plin etilen. Saj, kot pojasnjuje Banko, sadje zaradi tega plina zori. "Material, iz katerega je blazinica sestavljena, nam odlično služi, saj ne prepušča trdnih delcev, prepušča pa pline. Blazinica preprečuje prehitro zorenje brez vstopanja konzervansov v sadje in zelenjavo, saj pri tem le eliminira pline in ne pride v neposredni stik s sadežem. Permafruit pa obenem preprečuje nastanek plesni," delovanje blazinice pojasnjuje Banko.

Za raziskovanje o izdelku so v ekipi potrebovali dobro leto, stik so navezali denimo z agencijo za hrano v ZDA, velika pomoč pa je prišla iz Avstralije. "Tam smo našli človeka, ki se z absorpcijo plina etilena ukvarja že kar nekaj časa, zato nam je lahko pomagal izpopolniti naš izdelek. Pri samem načrtovanju smo morali biti pozorni, da smo našli dober absorbent etilena, ki pa hkrati ni imel imeti stika s hrano," dodaja sogovornik.

Izdelek še nadgrajujejo

Blazinice so začeli prodajati na spletu, ko so imeli še status dijaškega podjetja, nato pa so se odločili, da ga bodo še izboljšali. Za nadaljnjo nadgradnjo imajo v ekipi po besedah Zvonarja ogromno idej: "Želimo si, da bi bile blazinice uporabne čim dlje, imele kolikor se da majhen vpliv na okolje in bile čim bolj dostopne uporabnikom. Poleg tega smo veliko razmišljali tudi o drugih izdelkih, ki bi jih radi ponudili po začetku prodaje blazinic, vendar se trenutno maksimalno posvečamo blazinicam." Za zdaj sicer načrtujejo, da bo paket petih Permafruit blazinic stal pet evrov.

Stranke med posamezniki in podjetji

Šestčlanska ekipa se je do nedavnega sicer najbolj ukvarjala z ročno proizvodnjo prototipov za raziskovanje učinkovitosti blazinic in predstavitve strankam. Eden izmed pomembnih ciljev za ekipo je, da za izdelek izve čim več ljudi, saj - kot pravi Zvonar - malo ljudi ve, da takšen izdelek sploh obstaja. So se pa v ekipi odločili, da bodo stranke iskali tako med končnimi kupci kot tudi med podjetji. Pri tem ni pomembno, kje stranke hranijo svoje sadje. Naj bo to na polici, v hladilniku ali v primeru podjetij na prodajnih policah ali hladilnicah. Zanje so predvsem zanimive tiste stranke, ki kupujejo ekološko pridelano zelenjavo in sadje ali ga sami pridelujejo. Ta hrana namreč gnije še hitreje.

Med prvimi na vrsti bosta Italija in Avstrija ...

Na začetku podjetniške poti, torej še v srednješolskih časih, so za razvoj svoje ideje prejeli nekaj manjših donacij podjetij, zdaj pa se financirajo sami. "Radi bi, da podjetje raste organsko, saj želimo nadzor nad kakovostjo naših izdelkov. Kljub temu smo odprti za ponudbe zunanjih investicij in partnerstev,"pojasnjuje Andraž. Lani je bil sicer Permafruit tudi med finalisti za rektorjevo nagrado za inovacijo ljubljanske univerze.

Ekipa že sodeluje z italijanskim podjetjem, si pa seveda želijo še več tujih strank. Najprej se nameravajo širiti na avstrijski trg, pa tudi na italijanskem trgu. Temu želijo slediti s severnoevropskimi državami in Ameriko. "Prav v Evropi in severni Ameriki je količina zavrženega sadja v gospodinjstvih največja na svetu, zato bo tam izdelek najbolj uporaben," razloge, zakaj so si izbrali ravno te države, opisuje Zvonar.

... še prej pa Slovenija

Za prihodnje leto so si v ekipi zadali cilj, da bodo Permafruit začeli najprej prodajati v trgovinah, kmetijah in tržnicah po Sloveniji, pa tudi že podjetju v italijanskem Torinu. "Čez par let bi pa radi videli drugačne rezultate kot danes, in sicer količino zavrženega sadja veliko manjšo, Permafruit pa poznan po skoraj vsem svetu," dodaja Tilen Banko.


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Poplava prodaj podjetij: kaj se dogaja, zakaj zdaj, ali lastniki lovijo zadnji vlak?

Katera podjetja iščejo nove lastnike, katera več ne najdejo kupcev in zakaj

Podjetnik
Kako močno lahko nasrkate, če nimate urejenega eVročanja 1

Brez eVročanja podjetja in podjetniki niti ne boste obveščeni, da ste v postopku izvršbe ali da morate plačati DDV

Podjetnik
Kako brati bilance tekmecev, dobaviteljev, delodajalcev in sosedov? Finančniki svetujejo

Številke v računovodskih izkazih veliko povedo, a bodite pozorni na trike

Podjetnik
Nove bilance razkrivajo, kako so lani cvetela mlada podjetja 1

Pregledali smo lansko poslovanje opaznejših in zanimivejših podjetij, ustanovljenih v zadnjih letih

Podjetnik
Poenostavitev: samozaposleni boste prispevke lahko plačevali samo na en račun 2

Novost bo zaživela konec maja, obljubljajo na finančni upravi, a le za samozaposlene; pravne osebe bodo še imele vrsto računov, s tem...

Podjetnik
Kako bi startupi rešili podeželje 3

Mladi ne bodo ostajali v kraju, v katerem ni prostora za njihov osebni razvoj

Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Aplikacija za pomoč otrokom z disleksijo

Aplikacija je na voljo po naročniškem sistemu