Slovensko podjetje ASMJ pod svojo blagovno znamko Moveo razvija interaktivno mobilno igro Auggies, s katero želijo spodbujati gibanje otrok na prostem. V čem pa so drugačni od drugih, od konkurence, ki ponuja podobno? »Številne športne mobilne aplikacije sicer spremljajo športne aktivnosti do potankosti, vendar jim primanjkuje infrastrukture, socialne komponente in igrifikacije. Auggies zagotavlja, da se otroci gibajo zunaj, v svojem realnem okolju, in ob tem z aplikacijo spoznavajo različne poučne vsebine,« pravi Andrej Strojin iz ASMJ.
Igra deluje s pomočjo obogatene resničnosti (angl. Augmented Reality), s katero motivirajo otroke, da se bolj gibajo zunaj in skupaj z aplikacijo odkrivajo okolje okoli sebe. Danes denimo odkrivajo park Tivoli, jutri Rožnik in podobno. Telesno dejavnost, denimo poskoke, 500 metrov hoje, pa aplikacija nadgradi z zabavnimi igrami, pojasnjuje Strojin.
Do obogatene resničnosti skupaj z MIT
V svoji aplikaciji uporabljajo tehnologijo za prepoznavanje objektov, ki so jo razvili na prestižnem Massachusetts Institute of Technology (MIT). "Otrokom zadamo cilj, da morajo najti spomenik, mačka, ptiča ali čoln, in zato morajo iti ven. Ko ta objekt najdejo, ga slikajo in takrat uporabimo tehnologijo MIT, ki to sliko prepozna in nam vrne podatke, kaj so na tej sliki prepoznali."
Univerza MIT se je po Strojinovih besedah strateško usmerila v obogateno resničnost in veliko vlaga tudi v start-upe, ki delujejo na tem področju. "Tam smo prek našega sodelavca Kirka Andersona, ki za nas pogodbeno dela na področju poslovnega razvoja, prišli do Davida Rosa (podjetnika in raziskovalca na MIT Media Lab), ki ga je naša ideja navdušila in nam je ponudil podporo, torej svoj čas in študente," zgodbo, kako so začeli sodelovati z MIT, opisuje Strojin.
Glavni trg bodo ZDA
Aplikacija bo na trgu predvidoma prihodnji mesec, glavni trg za ekipo pa bodo ZDA, kjer so s podjetjem tudi že več kot leto dni. V Sloveniji jih je v ekipi šest, en sodelavec pa je ZDA in vodi razvoj poslovanja ter svetuje na področju tehnologije. Celoten razvoj zanje opravlja podjetje Kamino, za kar so se odločili po več poskusih gradnje svoje ekipe, pojasnjuje sogovornik.
So pa delovanje aplikacije že testirali, in sicer tri mesece (od januarja do marca) v ameriškem mestu Boston. Pri testiranju aplikacije smo opazili, da so otroci po mesecu dni uporabe aplikacijo uporabljali pogosteje kot ob začetku uporabe, ugotovitve testov, ki so jih opravili s pomočjo staršev in učiteljev otrok, predstavi sogovornik.
Prihodnje leto do nekaj deset tisoč uporabnikov
Do konca leta ciljajo, da bi dosegli nekaj tisoč prenosov aplikacije, ki je za zdaj pripravljena le za iOS, za androide naj bi bila pripravljena v prvi polovici prihodnjega leta. »Do konca prihodnjega leta, ko bomo aplikacijo dopolnili toliko, da jo bodo otroci igrali večkrat na teden in bomo dosegli želeno stopnjo igranja, pa ciljamo na nekaj deset tisoč uporabnikov,« načrte opisuje prvi mož podjetja ASMJ. Z aplikacijo sicer ciljajo na otroke, stare do 12 let, oziroma na njihove starše, ki bi aplikacijo imeli na svojih telefonih. "Starše, mestne skupnosti in šole bomo nagovarjali prek naše blagovne znamke Moveo, otroke pa prek nove spletne strani auggies.tv (ki jo ravno postavljamo), prek družabnih omrežij in podobno," pravi Strojin.
Z naložbo podjetniškega sklada do trženja v ZDA
Za projekt Moveo je ASMJ pred nedavnim dobil 75 tisoč evrov semenskega kapitala Slovenskega podjetniškega sklada. Kot pravijo, bodo ta denar porabili za komercializacijo aplikacije na ameriškem trgu ter za vlaganje v njeno trženje. Se pa v prihodnjih dneh odpravljajo tudi v ameriški pospeševalnik Propeller. "Čas v pospeševalniku bomo izkoristili za testiranje našega novega produkta na ameriškem trgu ter gradnjo prepoznavnosti v lokalnih skupnostih in predstavitev vlagateljem."
Veliki načrti
Prenos aplikacije bo brezplačen, brez plačila bodo lahko tudi dosegali različne cilje. Skratka, osnovne igre bodo brezplačne, uporabniki pa bodo lahko kupili posebne igrače, denimo detektor zaklada. "Od nove aplikacije prve prihodke pričakujemo v prvi polovici prihodnjega leta, ker želimo uporabnikom čim več vsebin ponuditi brezplačno, zato da se učimo iz povratnih informacij in zgradimo veliko bazo uporabnikov," napoveduje sogovornik in hkrati dodaja, da načrtujejo sodelovanje tudi s kakšno izmed produkcijskih hiš, ki producira vsebine za otroke. Če bodo sledili trendu Pokemon Go, ki je v prvih šestih mesecih ustvaril več sto milijonov dolarjev prihodkov, pa bi aplikacija Auggies tudi v prihodnjih letih lahko ustvarila milijonske prihodke, napoveduje Strojin.