Poslavlja se Silvester. Kako boste po novem oddajali davčne obračune? Poslavlja se Silvester. Kako boste po novem oddajali davčne obračune? Če morate v svoje prejšnje davčne obračune, denimo za leto 2017, dodati kakšen popravek, boste še vedno morali uporabiti program Silvester Fineus oziroma Pelias
Podjetniki, pozor! Ta dva sklada bosta dobila 'Junckerjev denar' za lastniško financiranje rasti podjetij! Podjetniki, pozor! Ta dva sklada bosta dobila 'Junckerjev denar' za lastniško financiranje rasti podjetij! Neuradno: 'Junckerjev denar' za rast malih in srednjih podjetij bo na voljo predvidoma od spomladi
Podjetniki, v letu 2019 boste plačevali višje prispevke. Na kaj pazite, ko si znižujete davčno osnovo? Podjetniki, v letu 2019 boste plačevali višje prispevke. Na kaj pazite, ko si znižujete davčno osnovo? Zaradi rasti plač bodo nekoliko višji tudi minimalni prispevki; Furs je pozoren na povezane normirance in sumljivo visoke odhodke

Najpodjetniška ideja: Mali junaki rastejo in sanjajo Ameriko

Čas branja: 6 min
11.09.2017  16:03
Kako gre letošnjim zmagovalcem Najpodjetniške ideje
Najpodjetniška ideja: Mali junaki rastejo in sanjajo Ameriko
Ekipa Malih junakov z nagrado za najpodjetniško idejo 2016/2017
Foto: Jure Makovec

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  

Glavna sezona se za Male junake letos šele dobro začenja, pa jim je že uspelo preseči lanske prihodke. Cilji za prihodnja leta pa so visoki. Poleg novih knjig, novih avtorjev želijo osvojiti tudi nove trge in v nekaj letih stati ob boku največjim konkurentom.

Prvo personalizirano knjigo sta pobudnika in šefa Malih junakov Rado Daradan in Mic Melanšek izdala leta 2013, prva naročila za knjige pa so dobivali, še preden so dobro začeli. Letos pa se jim je uspelo »zacementirati« na trgu. V teh dneh so se tudi preselili v nove, večje prostore, saj so jim bili prejšnji že premajhni. »Ko sva prišla v prejšnje prostore, sva bila z Radom še sama, in ko sem jih videl, sem si rekel, da bo to preveliko. Pol leta pozneje nas je bilo že pet, šest in prostora je začelo zmanjkovati,« pojasnjuje Mic Melanšek. V začetku novembra pa jih bo v podjetju že 12.

Na vrhuncu sezone prodajo tudi več tisoč knjig na mesec

Najboljša sezona za personalizirane otroške knjige, ki so še vedno dokaj »sezonski« produkt, je pred božičem, torej jih letošnji vrhunec še čaka. Sicer v Sloveniji zunaj sezone prodajo okrog tisoč knjig na mesec (letos poleti so jih prodali okrog 600 na mesec), lani pa so jih na vrhuncu sezone prodali okoli dva tisoč na mesec. Letos, tako Melanšek, nameravajo to številko še preseči.

Feri Lainšček za dober uvod

Kako pa sploh deluje personalizacija? Tako da na spletni strani izberete zgodbo, nato poimenujete glavnega otroškega junaka, določite spol, barvo las, barvo oči, ali ima pegice, očala … Napišete lahko še posvetilo, potem pa počakate nekaj dni in knjigo dobite po pošti.

Med avtorji, ki pomagajo ustvarjati knjige Malih junakov, se najde kar nekaj uveljavljenih imen, denimo Desa Muck, pa tudi Feri Lainšček, ki je bil sploh med prvimi, ki so pristopili k projektu. »Ko smo šli k Feriju Lainščku, nismo imeli še niti spletne strani, pa smo se z njim vseeno zmenili za sodelovanje. In ker je bil na knjigi on napisan kot avtor, so tudi drugi dojeli, da to ni kar neki projekt, ampak da smo resni,« razlaga sogovornik.

Preden gre v tisk, je treba vsako knjigo še enkrat pregledati

Če želite otroku, nečaku, vnuku kupiti personalizirano knjigo Malih junakov, boste zanjo morali odšteti med 24 in 35 evri. Melanšek priznava, da so med dražjimi, tudi ko se primerjajo z neposredno konkurenco na trgu personaliziranih knjig. A vlagajo v boljši, kakovostnejši papir, boljše platnice …

Preden gre knjiga v tiskarno, jo sami še zadnjič pregledajo. »Zelo se trudimo za to, da se vsaka knjiga, preden gre v tisk, ročno pregleda. Nemčija, denimo, je raznolik trg, imaš turška, litovska imena … In kakšne črke se v izbrani pisavi ne pokažejo, se pokvarijo … Zato je dobro, da vse knjige (v PDF) pregledamo še sami, preden jih končno pošljemo v tiskarno. Če so denimo posvetila napisana na mobilnem telefonu in manjkajo šumniki, jih dodamo, popravimo,« opisuje Melanšek in dodaja, da je kakovost izvedbe zanje pač na prvem mestu.

Od baletnika do superjunaka

Velik hit je knjiga Ko bo velik. V njej poleg glavnega otroškega junaka pomembno vlogo igra mama. Na voljo je izbor desetih poklicev za otroka (od gasilca, baletnika, rock zvezdnika do superjunaka), z izborom enega izmed njih pa lahko ne vplivate na potek celotne zgodbe.

Knjig v seriji Ko bo velik so prodali že več kot deset tisoč, se pohvali Melanšek. Bo pa tudi ta serija doživela nadgradnjo. Medtem ko so lahko starši zdaj v njej personalizirali zgodbo in po meri oblikovali mamo, bodo lahko kmalu tudi otroku spreminjali barvo las, oči ...

Pet mesecev dela za ilustratorja

Take serije so poseben zalogaj tudi za ilustratorje. Treba je pripraviti več videzov otrok, več različnih kombinacij, sploh ko se dodaja več različnih potekov zgodb. »S knjigo, kot je Ko bo velik, ima ilustrator pet mesecev efektivnega dela,« pravi sogovornik.

Nemčija je dober, a zahteven trg

Mali junaki so pod imenom Hurra Helden že približno leto dni na nemškem trgu, pod znamko Urrà Eroi pa tudi na italijanskem. Sploh v Nemčiji jim gre zelo dobro. Knjig iz serije Ko bo velik prodajo tudi v več sto izvodih na dan, razmišljajo pa tudi o tem, da bi svoje podjetje odprli tudi tam. Za zdaj namreč vse vodijo iz Slovenije, edino tiskarja imajo v Nemčiji. Ta jih je, tako Melanšek, našel sam.

Slovenske in italijanske knjige pa tiskajo v Sloveniji. Iskanje primernega tiskarja je bilo za ekipo kar velik izziv. Kot je pred časom povedal Daradan, so tiskarne večinoma navajene tiskati serije knjig in ne eno po eno. Zato je bilo težko najti nekoga, ki je bil pripravljen tiskati knjige eno po eno in pri tem še za razumno ceno.

Še en izziv pa je knjige iz slovenščine dovolj dobro prevesti v nemščino. Večina avtorjev je namreč še vedno slovenskih, čeprav imajo za nemški trg že nekaj lokalnih. »Nemškega avtorja je mnogo težje dobiti, to pa predvsem zato, ker so večinoma že vezani na založbe. Tam to deluje nekoliko drugače kot pri nas. Avtorji z založbami že zgodaj podpišejo pogodbe, potem pa te skrbijo zanje, vlagajo v njih ... Tako da tudi potem, ko najdeš dobrega avtorja, se moraš najprej dogovoriti z njegovo založbo. Te pa seveda ne pustijo, da bi pisali še za drugo založbo,« razlaga sogovornik. Kot dodaja, pa je njihov načrt pridobiti avtorje, ki so tudi že vsaj nekoliko prepoznavni, uveljavljeni.

Naslednji cilj: Amerika

Nemčija je nekoliko poseben trg, ugotavlja Melanšek, ki si je skupaj z ekipo za prihodnja leta postavil nov, večji cilj: prodreti na ameriški trg. To pa vključuje več novih izzivov. Prvi je večja ekipa sodelavcev, drugi pa finance.

V prvi polovici tega leta so od švicarskega podjetja prejeli vložek v višini 350 tisoč evrov. A kot pravi eden izmed ustanoviteljev Malih junakov, je cilj, da je to zadnja zunanja investicija. Za vse prihodnje izzive in širitve želijo poskrbeti s tekočim poslovanjem. »Podjetje želimo v leto 2018 pripeljati toliko finančno stabilno, da bomo lahko prodor na ameriški trg financirali sami. Želimo pa vseeno ohraniti realne cilje. Če si postavljaš previsoke cilje, ker računaš na finančno injekcijo, pa je potem ne dobiš, kaj lahko v tem primeru narediš?«

Letos želijo preseči milijon

V tem letu so do zdaj Mali junaki ustvarili okoli pol milijona evrov prihodkov. A najpomembnejši del leta, ko navadno ustvarijo polovico prihodkov, je še pred njimi. Zato, tako Melanšek, ciljajo na okoli 1,2 milijona evrov prihodkov. To bi bila glede na lani kar zavidljiva rast. Lani so namreč Mali junaki (takrat še prek espeja) ustvarili nekaj čez 200 tisoč evrov prihodkov. Od letos sicer delujejo kot d. o. o. Hurra Studios.

Odločilna je dobra skrb za stranke

S širitvijo in rastjo pa bo še pomembnejša skrb za stranke. Tu si želijo pri Malih junakih narediti prednost pred konkurenco, za stranke bodo skrbeli po telefonu, e-pošti, s klepeti v živo kot tudi na družabnih omrežjih.

Poseben izziv je tudi dobiti primerne kadre. Prvo merilo, ki ga želijo pri kandidatih odkljukati, je, da ne jamrajo. Sveže glave iščejo tudi v trženju. In to ne le take z dobrimi novimi idejami, ampak predvsem take, ki znajo te dobre ideje tudi uresničiti. Velikokrat se pri kadrih, ki pridejo s fakultet, pokaže, da teorijo obvladajo, manjka pa jim izkušenj in želje po tem, da bi delali tudi kaj drugega kot le tisto, kar jim leži, opaža Melanšek.

Drugo leto tri nove knjige

Poleg novih kadrov v trženju in skrbi za stranke pa seveda redno iščejo tudi nove avtorje. Vse več se namreč usmerjajo v nove produkte, nove knjige. Za prihodnje leto imajo v načrtu že tri izide: prvi bo februarja, drugi maja, tretja knjiga pa pride septembra.

Čez pet let ob boku največjemu konkurentu

Kje pa se v podjetju vidijo čez pet let? »Prihodnosti ne vidiva v tem, da bi Male junake prodala. Čez pet let bi morali biti ob boku trenutno največjemu igralcu na področju personaliziranih knjig. Realno gledano zaostajamo za njimi tako kadrovsko kot finančno in tudi pri pokritosti trgov, tako da bomo tudi čez pet let verjetno še nekoliko za njimi. Želimo si s kakovostnimi personaliziranimi knjigami nastopati tako v ZDA kot Evropi .«


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Podjetniki, v letu 2019 boste plačevali višje prispevke. Na kaj pazite, ko si znižujete davčno osnovo? 1

Zaradi rasti plač bodo nekoliko višji tudi minimalni prispevki; Furs je pozoren na povezane normirance in sumljivo visoke odhodke

Podjetnik
Podjetniki, pozor! Ta dva sklada bosta dobila 'Junckerjev denar' za lastniško financiranje rasti podjetij!

Neuradno: 'Junckerjev denar' za rast malih in srednjih podjetij bo na voljo predvidoma od spomladi

Podjetnik
Poslavlja se Silvester. Kako boste po novem oddajali davčne obračune?

Če morate v svoje prejšnje davčne obračune, denimo za leto 2017, dodati kakšen popravek, boste še vedno morali uporabiti program...

Podjetnik
V živo v četrtek: Zakaj propadeta dve tretjini družinskih podjetij in kako to preprečimo

Pri prenosu družinskega podjetja na naslednike propadeta kar dve tretjini sicer zdravih podjetij, ugotavlja Uroš Kavs iz Inštituta MoST.

Podjetnik
V živo v Kranju: kako so v Lotrič Meroslovju prenesli podjetje na otroke

Lotrič Meroslovje je bilo prvo slovensko podjetje, ki je uporabilo svetovalce pri prenosu družinskega podjetja na naslednjo generacijo....