Vprašanje življenja in smrti: kaj se zgodi z zaposlenimi v s. p, če umre njegov lastnik Vprašanje življenja in smrti: kaj se zgodi z zaposlenimi v s. p, če umre njegov lastnik 9 vprašanj in odgovorov: kaj se zgodi z zaposlenimi, odplačevanjem posojil, kakšne so nevarnosti za dediče, če umre ustanovitelj s. p.
MSRP 16: za kaj gre in kaj prinaša vašemu podjetju MSRP 16: za kaj gre in kaj prinaša vašemu podjetju Kaj morate vedeti o novem računovodskem standardu in na kaj paziti, ko boste medletno primerjali bilance
Kako vas lahko hitra rast podjetja prehiti in kaj se lahko naučite od Avstralca, ki ga je to skoraj pokopalo Kako vas lahko hitra rast podjetja prehiti in kaj se lahko naučite od Avstralca, ki ga je to skoraj pokopalo Don McKenzie je ustvaril enega najhitreje rastočih avstralskih podjetij, a ga tudi spravil na rob bankrota. Česa se iz njegovih napak lahko naučite vi?

Najpodjetniška ideja: Trboveljski Chipolo prodal že več kot 50 tisoč pametnih kartic chipolo card

Čas branja: 3 min
19.11.2017  19:00
Letos načrtujejo, da bodo prihodki presegli štiri milijone evrov
Najpodjetniška ideja: Trboveljski Chipolo prodal že več kot 50 tisoč pametnih kartic chipolo card
Kartica chipolo card se od pametnega obeska za ključe razlikuje le po obliki. Ta je prilagojena uporabi v denarnicah in tudi drugih ploščatih predmetih.
Foto: Press

Chipolo card, ki so jo razvili v trboveljskem Chipolu, je pametna kartica za sledenje predvsem denarnic. Debela je kot dve bančni kartici in primerna za sledenje tudi najtanjših denarnic, pravijo v podjetju. Do zdaj so jih prodali že okoli 50 tisoč.

Po funkcionalnosti kartica ni nič drugačna od obeska. Spomnimo, Chipolo, ki je zaslovel s pametnim obeskom za iskanje izgubljenih predmetov, denimo ključev, je svojo zgodbo začel na Kickstarterju, kjer je z okoli pet tisoč podporniki zbral nekaj manj kot 240 tisoč dolarjev. Kartica se od obeska za ključe razlikuje le po obliki. Ta je prilagojena uporabi v denarnicah in tudi drugih ploščatih predmetih.

Veliko naročil pomeni omejene zaloge

Kartico so razvili približno v letu dni. Prototip so prvič predstavili letos januarja na največjem sejmu elektronike na svetu CES v Las Vegasu, prve kartice pa so naročnikom začeli pošiljati septembra.

Kot pravi direktor podjetja Primož Zelenšek, so kljub manjšim zalogam, ki so bile posledica začetnih težav, prodali že več kot 50 tisoč pametnih kartic (za eno boste odšteli 35 evrov). »Ko smo avgusta letos začeli pobirati prednaročila v omejenih količinah, smo začetno zalogo razprodali v tednu dni. Zaradi velikega zanimanja smo imeli kar nekaj težav s pravočasnim zagotavljanjem zaloge,« pojasnjuje Zelenšek.

Zaradi količine naročil imajo v Chipolu omejeno zalogo, in kot pravi sogovornik, vso zalogo, ki jo dobijo, takoj prepošljejo naprej. »Zato moramo pri spletni prodaji paziti, da redno posodabljamo datum, kdaj bo naročilo lahko odposlano. Torej, omejena zaloga je vezana na datum odpošiljanja, in ne na to, da izdelek ne bo večno naprodaj.«

Kako sploh deluje chipolo card?

To je pametna kartica, namenjena predvsem sledenju denarnic. Deluje tako, da se poveže z aplikacijo Chipolo, prek katere lahko potem uporabnik pozvoni svoji denarnici, če je v dosegu. Na prostem je doseg približno 60 metrov.

Kot pojasnjuje sogovornik, je to primerno predvsem takrat, ko denarnico kje založite. Če pa ste jo kje pozabili ali izgubili, lahko z aplikacijo preverite čas in lokacijo, kjer ste denarnico nazadnje imeli. »Če se zgodi, da je denarnica dejansko izgubljena ali ukradena, lahko sprožimo 'community search'. To pomeni, da bo uporabnik obveščen o lokaciji denarnice, če se ji približa drug uporabnik chipola z nameščeno aplikacijo. To se seveda zgodi povsem anonimno,« dodaja Zelenšek.

Prednost v debelini in glasnosti

Pametno kartico, primerno za denarnice, trgu ponujajo tudi drugi, denimo Tile. In v čem pri Chipolu vidijo konkurenčno prednost? Kot pojasnjuje sogovornik, je prednost njihove kartice predvsem v tem, da je v denarnicah najmanj moteča, hkrati pa je med tovrstnimi karticami najglasnejša (tudi 95 decibelov) in najtanjša.

Zanimanje predvsem ameriškega in japonskega trga

Še preden so chipolo card poslali na trg, so med uporabniki njihovih drugih izdelkov zaznali zanimanje, saj so jih ti pogosto spraševali po tanjšem izdelku, primernem za denarnice.

Trenutno je največ zanimanja na ameriškem in japonskem trgu. Precej povpraševanja po sogovornikovih besedah prihaja tudi iz Velike Britanije, Francije, Nizozemske, Norveške, kjer bluetooth sledilniki šele pridobivajo širšo prepoznavnost, pravi sogovornik.

Načrt: do konca leta pol milijona prodanih izdelkov in 4,5 milijona evrov prihodkov

Lani je trboveljsko podjetje, v katerem je 44 zaposlenih, ustvarilo 3,8 milijona evrov prihodkov od prodaje in jih glede na leto 2015 povečalo za 45 odstotkov. Letos so si postavili še višje cilje. Kot pravijo, se je letošnja prodaja nadaljevala s podobnim tempom kot lani, jim je pa uspelo povečati delež spletne prodaje. Do konca leta načrtujejo približno pol milijona prodanih izdelkov in 4,5 milijona evrov prihodkov.

Poudarek na iskanju partnerjev

Trenutno v Chipolu veliko pozornosti namenjajo iskanju partnerjev, ki bi njihovo tehnologijo vključili v svoje izdelke. »Sodelujemo z ameriškim podjetjem Perry Ellis, ki je chipolo card integriral v svojo denarnico. Prav tako smo se povezali z britanskim podjetjem Knomo, ki je pametni obesek chipolo plus namestil v svoje nahrbtnike,« še pravijo v trboveljskem podjetju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Vprašanje življenja in smrti: kaj se zgodi z zaposlenimi v s. p, če umre njegov lastnik 4

9 vprašanj in odgovorov: kaj se zgodi z zaposlenimi, odplačevanjem posojil, kakšne so nevarnosti za dediče, če umre ustanovitelj s. p.