Podjetnik

Najpodjetniška ideja: Trboveljski Chipolo prodal že več kot 50 tisoč pametnih kartic chipolo card

Letos načrtujejo, da bodo prihodki presegli štiri milijone evrov
19.11.2017 19:00
Čas branja: 3 min
Najpodjetniška ideja: Trboveljski Chipolo prodal že več kot 50 tisoč pametnih kartic chipolo card
Kartica chipolo card se od pametnega obeska za ključe razlikuje le po obliki. Ta je prilagojena uporabi v denarnicah in tudi drugih ploščatih predmetih. Foto: Press

Chipolo card, ki so jo razvili v trboveljskem Chipolu, je pametna kartica za sledenje predvsem denarnic. Debela je kot dve bančni kartici in primerna za sledenje tudi najtanjših denarnic, pravijo v podjetju. Do zdaj so jih prodali že okoli 50 tisoč.

Po funkcionalnosti kartica ni nič drugačna od obeska. Spomnimo, Chipolo, ki je zaslovel s pametnim obeskom za iskanje izgubljenih predmetov, denimo ključev, je svojo zgodbo začel na Kickstarterju, kjer je z okoli pet tisoč podporniki zbral nekaj manj kot 240 tisoč dolarjev. Kartica se od obeska za ključe razlikuje le po obliki. Ta je prilagojena uporabi v denarnicah in tudi drugih ploščatih predmetih.

Veliko naročil pomeni omejene zaloge

Kartico so razvili približno v letu dni. Prototip so prvič predstavili letos januarja na največjem sejmu elektronike na svetu CES v Las Vegasu, prve kartice pa so naročnikom začeli pošiljati septembra.

Kot pravi direktor podjetja Primož Zelenšek, so kljub manjšim zalogam, ki so bile posledica začetnih težav, prodali že več kot 50 tisoč pametnih kartic (za eno boste odšteli 35 evrov). »Ko smo avgusta letos začeli pobirati prednaročila v omejenih količinah, smo začetno zalogo razprodali v tednu dni. Zaradi velikega zanimanja smo imeli kar nekaj težav s pravočasnim zagotavljanjem zaloge,« pojasnjuje Zelenšek.

Zaradi količine naročil imajo v Chipolu omejeno zalogo, in kot pravi sogovornik, vso zalogo, ki jo dobijo, takoj prepošljejo naprej. »Zato moramo pri spletni prodaji paziti, da redno posodabljamo datum, kdaj bo naročilo lahko odposlano. Torej, omejena zaloga je vezana na datum odpošiljanja, in ne na to, da izdelek ne bo večno naprodaj.«

Kako sploh deluje chipolo card?

To je pametna kartica, namenjena predvsem sledenju denarnic. Deluje tako, da se poveže z aplikacijo Chipolo, prek katere lahko potem uporabnik pozvoni svoji denarnici, če je v dosegu. Na prostem je doseg približno 60 metrov.

Kot pojasnjuje sogovornik, je to primerno predvsem takrat, ko denarnico kje založite. Če pa ste jo kje pozabili ali izgubili, lahko z aplikacijo preverite čas in lokacijo, kjer ste denarnico nazadnje imeli. »Če se zgodi, da je denarnica dejansko izgubljena ali ukradena, lahko sprožimo 'community search'. To pomeni, da bo uporabnik obveščen o lokaciji denarnice, če se ji približa drug uporabnik chipola z nameščeno aplikacijo. To se seveda zgodi povsem anonimno,« dodaja Zelenšek.

Prednost v debelini in glasnosti

Pametno kartico, primerno za denarnice, trgu ponujajo tudi drugi, denimo Tile. In v čem pri Chipolu vidijo konkurenčno prednost? Kot pojasnjuje sogovornik, je prednost njihove kartice predvsem v tem, da je v denarnicah najmanj moteča, hkrati pa je med tovrstnimi karticami najglasnejša (tudi 95 decibelov) in najtanjša.

Zanimanje predvsem ameriškega in japonskega trga

Še preden so chipolo card poslali na trg, so med uporabniki njihovih drugih izdelkov zaznali zanimanje, saj so jih ti pogosto spraševali po tanjšem izdelku, primernem za denarnice.

Trenutno je največ zanimanja na ameriškem in japonskem trgu. Precej povpraševanja po sogovornikovih besedah prihaja tudi iz Velike Britanije, Francije, Nizozemske, Norveške, kjer bluetooth sledilniki šele pridobivajo širšo prepoznavnost, pravi sogovornik.

Načrt: do konca leta pol milijona prodanih izdelkov in 4,5 milijona evrov prihodkov

Lani je trboveljsko podjetje, v katerem je 44 zaposlenih, ustvarilo 3,8 milijona evrov prihodkov od prodaje in jih glede na leto 2015 povečalo za 45 odstotkov. Letos so si postavili še višje cilje. Kot pravijo, se je letošnja prodaja nadaljevala s podobnim tempom kot lani, jim je pa uspelo povečati delež spletne prodaje. Do konca leta načrtujejo približno pol milijona prodanih izdelkov in 4,5 milijona evrov prihodkov.

Poudarek na iskanju partnerjev

Trenutno v Chipolu veliko pozornosti namenjajo iskanju partnerjev, ki bi njihovo tehnologijo vključili v svoje izdelke. »Sodelujemo z ameriškim podjetjem Perry Ellis, ki je chipolo card integriral v svojo denarnico. Prav tako smo se povezali z britanskim podjetjem Knomo, ki je pametni obesek chipolo plus namestil v svoje nahrbtnike,« še pravijo v trboveljskem podjetju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
IKT
Mastercard bo s prediktivno analitiko napovedoval potencialne zlorabe kartic
IKT
IKTMiran Varga Mastercard bo s prediktivno analitiko napovedoval potencialne zlorabe kartic

Družba Mastercard je predstavila sistem hitrega opozarjanja na težave z računi in/ali karticami. Ta deluje kot storitev ter banke in druge finančne ustanove sproti opozarja na možnost kraje ali prevare.

FINANCE
IKT
Na voljo nova debetna kartica, s katero lahko plačujete prek pametnega telefona
IKT
IKTEsad Jakupović Na voljo nova debetna kartica, s katero lahko plačujete prek pametnega telefona

Slovenija je četrti trg, kjer Mercury Processing Services International v sodelovanju z Viso uvaja inovativno rešitev, ki omogoča brezstično povezavo pametnega telefona in čitalnika za plačevanje na prodajnem mestu oziroma POS-terminalu.

FINANCE
Članki
(nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico
Finance
FinanceAlbina Kenda (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in ponudniki storitev ne bodo več smeli kupcu dodatno zaračunati, če bo račun poravnal s katero od kartic.

FINANCE
Živilci
Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje
PRO
Naj živilci
Naj živilciFinance prPRO Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje (PRO)

V sklopu projekta Naj živilsko podjetje je že odprt razpis, na katerega se lahko prijavijo mala, srednja in velika podjetja

FINANCE
Manager
Uporabna orodja za digitalno nomadenje
FINANCE
IKT
Ne ujemite se na limanice črnega petka – spletni nepridipravi že prežijo na vas
IKT
IKTMiran Varga Ne ujemite se na limanice črnega petka – spletni nepridipravi že prežijo na vas

Manično željo po spletnih nakupih poceni izdelkov s pridom izkoristijo tudi spletni nepridipravi, saj na črni petek kupci še hitreje nasedejo ponudbam, ki so prelepe, da bi bile resnične.

FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.