Načrtovanje mest je treba poenostaviti, pravi Jernej Vidmar iz AgiliCityja. V podjetju zato razvijajo programsko opremo Modelur, ki omogoča izjemno hitro in preprosto oblikovanje mestne zazidave. Z Modelurjem ciljajo tako na občine kot tudi na velika arhitekturna podjetja, pozneje pa bodo svojo rešitev začeli ponujati še univerzam. Skratka, programska oprema je namenjena vsem, ki sodelujejo pri načrtovanju in oblikovanju mest.
Modelur je specializirano orodje za urbanistično načrtovanje in oblikovanje. Arhitekti in urbanisti z njim zazidavo oblikujejo povprečno 2,5-krat hitreje, kot če to delo prepustijo tradicionalnim CAD-orodjem. Program samodejno in v realnem času izračunava vse glavne urbanistične kazalce (faktor izrabe, število stanovanj, število potrebnih parkirnih mest ...), pojasnjuje sogovornik.
Najprej po partnerja, potem do občin
Čeprav so med glavnimi strankami tudi občine, so v AgiliCityju trenutno usmerjeni predvsem v iskanje lokalnih partnerjev. »Zaradi specifik posameznih mest bi bilo neodgovorno, da bi sami poskušali pripraviti interaktivne prostorske načrte. Bi pa sodelovali z lokalnimi partnerji, ki mesta in njihove prostorske načrte že dobro poznajo. Na Danskem je denimo večje inženirsko podjetje dobilo koncesijo, da vsa danska mesta opremi z odprtimi podatki. In poklicali so nas, da bi pripravili prototip za mesto Aarhus. Projekt zaradi obveznosti trenutno stoji, a v Aarhusu so nad idejo navdušeni, v začetku leta 2018 pa bomo videli, kako naprej,« pravi Vidmar.
Skratka – do mesta ali občine prek lokalnega partnerja, ki pozna vse podrobnosti in značilnosti mesta, nato pa bi, tako Vidmar, licence prodajali tudi neposredno občinam.
Več let program brezplačno, zdaj z licenco
Ekipa pri programu Modelur dela že več let. Letos februarja so ustanovili podjetje in program začeli tudi tržiti. Do letos je bil Modelur uporabnikom na voljo brezplačno, v tem času pa so zabeležili prenos programa iz več kot 190 držav, od tega dve tretjini iz Kitajske. Kljub temu kakšnega resnejšega naročila iz Kitajske do danes še niso prejeli. A kot pravi Vidmar, se s Kitajsko še niso niti posebej ukvarjali.
Najprej so šle mesečne, zdaj se prodajajo letne licence
Ekipa se prav zdaj loteva aktivnega trženja produkta, pri čimer se ukvarja predvsem z iskanjem optimalnega prodajnega procesa. Menijo, da bo še posebej pomemben kanal za prodajo tudi razne strokovne urbanistične konference.
Največ licenc so prodali v ZDA, Evropo in Avstralijo. Trenutno imajo nekaj več kot 60 aktivnih strank oziroma okrog 200 licenc. »Sprva so stranke kupovale mesečne licence, vendar so potem hitro prešle na letne. Zdaj pa se dogaja, da kupujejo letne licence in jih potem še dodajajo. Denimo v Oslu so najprej kupili tri, zdaj jih imajo že šest,« pojasnjuje sogovornik, ki je Modelur predstavil tudi na tekmovanju Ideas from Europe na nedavni skupščini evropskih malih in srednjih podjetij v estonskem Talinu.
Letna licenca beta verzije programa stane 365 evrov, ko bodo prešli na prvo polno različico, se bodo licence občutno podražile. Mesečne licence pa bodo opustili in jih morda nadomestili s trimesečnimi.
Prednost je samodejno prilagajanje
Konkurenčnih rešitev sicer niti ni tako veliko, pravi sogovornik. So pa v igri veliki igralci, kot sta Esri in Autodesk. Vendar je treba dodati, da gre še vedno za dokaj nerazvit trg. »Mi edini omogočamo interaktivno regulacijo oblike zazidave, torej da se zgradba lahko samodejno prilagaja regulacijskim določilom posamezne občine.«
Bolj kot denar potrebujejo ljudi, ki bi jim odprli vrata
V ekipi jih je pet, polno zaposlen pa je za zdaj le Vidmar. »Skladno z rastjo prihodkov računamo, da se bodo najprej zaposlili drugi soustanovitelji, potem bomo razmišljali o nadaljnji širitvi ekipe.«
Večanje števila uporabnikov in prehod iz beta faze na prvo polno različico sta glavna cilja, na katera se osredotočajo zdaj. Bolj kot finančno injekcijo ekipa AgiliCity išče pomoč pri »odpiranju vrat«, zaradi česar razmišljajo, da bi v prihodnosti v svojo zgodbo vključili tudi poslovnega angela. »Če želimo hitro zrasti, potrebujemo nekoga, ki že zna voditi posle in ima široko mednarodno mrežo. Glavni del razvoja je narejen, denar potrebujemo za trženje, obiskovanje konferenc,« pravi Vidmar in dodaja, da jih je kar nekoliko presenetilo to, da se Modelur za zdaj prodaja kar sam od sebe.