Imate hišo, stanovanje, pa bi ga radi za en dan ali nekaj ur prepustili snemalcem ali fotografom? Pioka je spletna platforma, knjižnica lokacij, ki lastnikom nepremičnin in iskalcem lokacij omogoča, da se te tudi najdejo. Ni pa to le tržnica lokacij, saj kot pravi Adrijana Pestotnik iz Pioke, želijo ponuditi celostno storitev, ki pomeni zaupanja vreden odnos med lastniki in produkcijo. Zato je sama med drugim tudi na snemanjih in zastopa lastnika.
»Preden sva začeli s Pioko, sva se s prijateljico Uršo Podlesnik pogovarjali o tem, kako se vedno zadnji trenutek iščejo lokacije za snemanje. Zato sva se odločili, da bova to težavo rešili. Začrtali sva nabor, knjižnico, v kateri uporabniki po kategorijah (apartmaji, kuhinje, terase, industrijski objekti, dvorci, retro in drugo) zlahka najdejo ustrezno lastniško lokacijo ali objekt, ki bo pravi za snemanje,« nastanek ideje za Pioko pojasnjuje Pestotnikova.
Ne želijo biti le spletna tržnica
Ko se je ideja enkrat porodila, sta jo razvijali približno leto dni in lani septembra je Pioka zaživela. Ne želijo pa biti le tržnica nepremičnin, ampak ponuditi več, in to je odnos do lastnikov. »Le z dobrim odnosom se bomo na lokacijo lahko vračali. Organizator snemalne lokacije (location manager) je tisti, ki priskrbi vsa dovoljenja, poskrbi za dodatna parkirišča, zaščito lokacij, za vse označbe ... Midve pa sva tisti del ekipe, ki gradi odnos z lastniki nepremičnin, torej posreduje lastnikove zahteve podukcijski ekipi. Lokacije snemalnim ekipam ne oddam, če nisem navzoča na snemanju,« pojasnjuje sogovornica.
Snemanj v Sloveniji ne manjka …
Če menite, da trga za tak produkt ni, se motite. Saj kot pojasnjuje sogovornica, se je beseda o Pioki hitro razširila. Povezali sta se tudi z ekipo izkušenih organizatorjev lokacij podjetja Raw, s katerimi skupaj opravljajo celostno storitev upravljanja snemalnih lokacij (location management). In snemanj je precej, tako s slovenskimi kot tujimi produkcijami.
… iščejo pa se »karakterno zanimive lokacije«
Če se sami vidite v tem, da bi svojo nepremičnino ponudili producentom denimo za oglas in tako prišli do dodatnega zaslužka, morate vedeti, da ni vsak prostor primeren. »Apartmaji so lahko čisto lepi, a za snemanje premajhni. Manj kot 80 kvadratnih metrov ne pride v poštev. Snemalne ekipe lahko štejejo do 20 ljudi, lahko tudi do 60 in več. Večinoma se zato iščejo hiše. Tujim producentom pa je Slovenija zanimiva kot filmska kulisa. V Pioki iščemo predvsem lastniške nepremičnine,« pojasnjuje sogovornica. Lastnik pa lahko pred in med snemanjem seveda izrazi svoje želje.
Skratka, če ne želite, da vam po hiši hodi kup ljudi, niste primerna oseba, ki bi nepremičnino ponudila prek Pioke.
Sicer Slovenci dokaj radi odprejo svoja vrata v ta namen. Poglejte, koliko jih svoje nepremičnine že oddaja prek Airbnbja, pravi sogovornica. In če bi radi oddali svoje stanovanje ali hišo, naj vas ne skrbi za čistočo. Tudi za čiščenje po koncu snemanja je poskrbljeno.
Priložnost tudi v tujini
»Moj zaslužek je v storitvi, dodani vrednosti, ki jo ponujamo lastnikom in producentom s povezovanjem in ohranjanjem zaupanja vrednega odnosa,« pravi Pestotnikova. V prihodnje pa bo za razvoj storitve vsekakor veliko priložnosti tudi v tujini.