Pod blagovno znamko Gaia naturelle najdete naravno kozmetiko, ki jo izdeluje in razvija mlada podjetnica Anja Bordon. Začelo se je kot hobi. Ko pa je ostala brez službe, se je odločila svoj hobi spremeniti v posel. In nastala sta podjetje Hungry Skin in blagovna znamka Gaia naturelle. Velik uspeh je sledil s prehranskim dopolnilom kolagenom shot.
»Praskanje po mozoljih, pretirano sončenje in slaba prehrana so pustili posledice, ki so se najbolj pokazale na moji koži,« motiv za izdelovanje naravne kozmetike opisuje sogovornica. Najprej je to bilo hobi, sčasoma pa je postalo posel – ko je po končanem porodniškem dopustu, po rojstvu tretjega otroka, ostala brez službe razvojne tehnologinje v enem večjih slovenskih podjetij s prehranskimi dopolnili.
Od naravne kozmetike do prehranskega dopolnila
Naravno kozmetiko Bordonova izdeluje sama, ročno izdelano leseno embalažo pa ji naredijo dolenjski ustvarjalci, sama jo le zbrusi, lakira in pripravi za uporabo.
Da je treba za kožo dobro poskrbeti tudi s hranili, se Bordonova kot živilska tehnologinja dobro zaveda. Zato je svoji naravni kozmetiki dodala še prehransko dopolnilo. »Dve izmed najučinkovitejših sestavin sta kolagen in MSM – in tako sem dobila idejo, da to združim v kolagen shot.« Ta se je izkazal za zmagovalnega, saj je njen daleč najbolj prodajani izdelek.
Njene stranke so večinoma ženske, stare nad 30 let, največ izdelkov pa proda prek svoje spletne trgovine. Kolagen shot je na voljo tudi v nekaj drugih spletnih in manjših fizičnih trgovinah, kozmetika pa le v dveh fizičnih trgovinah.
Že na začetku izziv: kakšno ime blagovne znamke izbrati?
Njeno podjetje se imenuje Hungry Skin, izdelke pa ponuja pod blagovno znamko Gaia naturelle. Sicer je Bordonova želela, da bi se tudi izdelki imenovali Hungry Skin, a je ugotovila, da je v EU že registrirana blagovna znamka Hungry Skin Technology.
Ime blagovne znamke, ki v EU še ni registrirana, je bilo kar težko najti. Poimenovanje Gaia naturelle je nastalo zaradi dveh razlogov: Gaia je v grški mitologiji starodavna mati življenja oziroma mati Zemlja, naturelle pa v francoščini pomeni naravna. To ime je Bordonovi blizu, ker se njena hči imenuje Gaja. V imenu podjetja pa je vseeno ohranila Hungry Skin.
Za razvoj skrbi sama
Razvoj novih izdelkov po besedah sogovornice vzame kar nekaj časa. Preden jih da na trg, jih preizkusijo njene prijateljice. Načrtuje pa že nov izdelek, in sicer naravno kremo za obraz za zrelo kožo z učinkovinami proti staranju. Največji izziv v razvoju izdelkov ji je bil razvoj prehranskega dopolnila oziroma njegov okus. »Kolagen shot namreč vsebuje ribji kolagen in tako imenovani mineral lepote MSM. Obe sestavini imata zelo specifičen okus, ki je marsikomu neprijeten. V sodelovanju s slovenskim proizvajalcem prehranskih dopolnil pa nam je uspelo razviti formulo z visoko vsebnostjo aktivnih sestavin, s sprejemljivim okusom in brez sladkorja. Kljub vsemu trudu se še vedno občasno najde kdo, ki mu okus ne ustreza.«
Ker Anja Bordon sama skrbi za celotno podjetje, ji sicer zmanjkuje časa za eksperimentiranje, a si prizadeva, da bi delo čez čas lahko porazdelila med zaposlene.
Sodelovanje na Kikštarterju kot dodatna motivacija za podjetniško pot
Ker je svoje izdelke razvijala, še preden je odprla podjetje, je razvoj financirala sama. A pravi stroški so sledili šele, ko je odprla podjetje, pravi. »Takrat sem se namreč lotila registracije kozmetičnih izdelkov ter nabave embalaže in surovin. Pomagala mi je naložba, ki sem jo pridobila zaradi sodelovanja na kamniškem Startup vikendu v Kikštarterju. To mi je dalo ogromno motivacije, da sem se resnično podala v podjetništvo in začela s polnim zagonom,« pojasnjuje.
Čez pet let se vidi na več tujih trgih
»Govorili so mi, da včasih traja tudi dve leti, da podjetje začne ustvarjati dobiček. Na srečo je trajalo le nekaj mesecev,« o svojem zaslužku na začetku podjetniške poti pravi Bordonova in dodaja, da trenutno ustvari dovolj, da plača vse prispevke in ji ob tem še nekaj ostane.
Svoje izdelke je v začetku leta že začela prodajati na Hrvaškem, dogovarja se tudi za prodajo prehranskega dopolnila na italijanskem trgu in Amazonu. Želi si, da bi ga opazile tudi večje trgovske verige in lekarne. »Upam na priložnosti, čeprav sem za zdaj le mikro start-up. Čez pet let pa računam, da bodo moji izdelki na več tujih trgih, predvsem pa se vidim, kako eksperimentiram in razvijam nove v lastnem laboratoriju,« svoje cilje opisuje Bordonova.