Podjetnik

Najpodjetniška ideja: Saefy – sonda za avtomatizirano vodenje temperatur v hladilnih napravah

V podjetju Dotcom načrtujejo 30-odstotno rast
25.02.2018 15:46
Čas branja: 3 min

Trgovske, gostinske in hotelske verige se vodenja temperatur v hladilnih napravah večinoma še vedno lotevajo ročno, so na podlagi tržne raziskave pred časom ugotovili v slovenskem podjetju Dotcom. Zato so pred dvema letoma začeli razmišljati, kako bi se to dalo avtomatizirati. In tako je nastal Saefy – sonda za širšo uporabo avtomatiziranega vodenja temperatur v hladilnih napravah.

Gre za termometer IoT (internet of things – internet stvari), ki prek protokola MQTT neposredno komunicira s sistemom Saefy. Ta deluje po principu sonde, ki je nameščena v hladilno napravo, pri čemer sistem beleži konsistentne in točnejše podatke o temperaturi.

Ob nenadnih spremembah sistem sproži alarm

»Vse, kar uporabniki potrebujejo pri svojem delu, je naprava, ki se lahko poveže z internetom,« pravi direktor Dotcoma Iztok Colja. Kot pojasnjuje, zaposleni svoje naloge beležijo oziroma vnašajo prek pametnih telefonov ali tabličnih računalnikov, odvisno od sklopov, ki se pokrivajo v okviru protokola HACCP (analiza tveganja in ugotavljanja kritičnih kontrolnih točk; sistem, ki omogoča prepoznavanje, oceno, ukrepanje in nadzor nad morebitnimi škodljivimi dejavniki v živilih ali stanjih, ki lahko ogrožajo zdravje). »Vodstvo pa izvaja svoj nadzor večinoma prek zaledne platforme, kjer ima dostop do vseh arhivskih podatkov in odprtih postavk.«

Torej, vodje lahko vidijo, ali so bile v zadnji izmeni opravljene vse naloge in ali je kateri od zaposlenih pozabil narediti določen korak. Če pa pride do nenadne spremembe temperature, se prek SMS ali e-pošte sproži alarm.

Sonde za avtomatično spremljanje temperature podatke pošiljajo prek wi-fija. Zato je, kot dodaja Colja, za optimalno delovanje zaželena čim večja moč internetnega signala.

Platforma se lahko prilagodi željam in potrebam naročnika

V svetu je nekaj proizvajalcev, ki prodajajo podobne izdelke, pravi sogovornik in dodaja, da se od njih razlikujejo po tem, da pri vpeljevanju svoje rešitve uporabljajo najnovejše standarde in tehnologije, poleg strojne opreme pa ponujajo tudi platformo za celostno upravljanje protokola HACCP.

»Naša platforma poleg popolne avtomatizacije določenih procesov (beleženje temperature) omogoča, da si uporabnik v celoti nastavi svoje parametre in naloge, ki jih opravlja tako, da sam izbira med tistimi postopki, ki jih v okviru svoje dejavnosti spremlja. Denimo čiščenje ali vzdrževanje določenih naprav, splošne higienske prakse, različne izmene, uporabniške skupine ... Povedano drugače, platforma Saefy se lahko spreminja ali dograjuje glede na potrebe in želje naročnika,« dodaja.

Ciljajo na distributerje hladilnikov, hotele, supermarkete ...

Ciljne stranke Dotcoma za Saefy so proizvajalci in distributerji hladilnikov ter zamrzovalnikov, večje verige s področja prodaje in distribucije hrane, kot so hoteli, restavracije s hitro prehrano, supermarketi, bencinske črpalke. Skratka, vsi tisti, ki morajo spremljati in delovati po pravilih HACCP.

Bodo pa, poleg v sam razvoj in nadgradnjo izdelka, precejšen del sredstev vložili tudi v prodajo in oglaševanje. Pri tem pa, tako pravi Colja, ciljajo predvsem na distributerje, saj se želijo v podjetju posvečati zlasti razvoju, nadgradnjam in izboljšavam tako, da pridejo naproti različnim uporabnikom na različnih trgih.

S Saefyjem jim je že uspelo priti v Švico

Kot pravijo v podjetju, se za sistem že odločajo nekatera slovenska kopališča, bolnišnice, vrtci in restavracije. So pa s Saefyjem že uspešno prodrli na švicarski trg (tam jim zaupa veriga restavracij McDonald's), načrtujejo pa prodor na vse evropske trge. A seveda je na vsakem trgu treba biti pozoren, kako se uvaja HACCP – nekatere države so bolj stroge kot druge. »Bolj je trg razvit, večji je nadzor in posledično večja je tudi implementacija samih normativov,« dodaja Colja.

Načrtovana okoli 30-odstotna rast

Podjetje Dotcom, ki ima sedež v Ljubljani in Trstu, je po Coljevih besedah lani doseglo 30-odstotno rast poslovanja (v letu 2016 so ustvarili približno 425 tisoč evrov prihodkov). Podobno rast načrtujejo tudi za letos, še pravi sogovornik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Okolje & energija
Merjenje temperature v hladilnicah lahko avtomatiziramo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Merjenje temperature v hladilnicah lahko avtomatiziramo 3

Sistem Saefy omogoča povsem avtomatizirano merjenje temperature v hladilnikih, zamrzovalnikih in drugih kuhinjskih napravah, so zapisali v podjetju Dotcom v prijavi na razpis za energetsko učinkovit projekt.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniško idejo 2017/2018 ima podjetje Dotcom z izdelkom saefy
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniško idejo 2017/2018 ima podjetje Dotcom z izdelkom saefy

Še vedno iščemo nove najpodjetniške ideje

FINANCE
Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj?
PRO
Finance
KIBERNETSKA VARNOST
Finance PRO Kibernetska varnost postaja glavno poslovno tveganje. Zakaj? (PRO)

Hekerski napadi lahko za več dni povsem ustavijo poslovanje podjetij – več o tem si preberite v posebni izdaji Kibernetska varnost.

FINANCE
Okolje & energija
(video) Veliki prihranki pri hlajenju proizvodnje plastičnih komponent
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (video) Veliki prihranki pri hlajenju proizvodnje plastičnih komponent

V Gorenju so v sodelovanju z družbo Resalta zamenjali procesno hlajenje za proizvodnjo plastičnih komponent. Naložba se bo povrnila v štirih letih.

FINANCE
Manager
Tehnologije za novopečene in bodoče starše
FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.