Trgovske, gostinske in hotelske verige se vodenja temperatur v hladilnih napravah večinoma še vedno lotevajo ročno, so na podlagi tržne raziskave pred časom ugotovili v slovenskem podjetju Dotcom. Zato so pred dvema letoma začeli razmišljati, kako bi se to dalo avtomatizirati. In tako je nastal saefy – sonda za širšo uporabo avtomatiziranega vodenja temperatur v hladilnih napravah. In saefy je postal najpodjetniška ideja 2017/2018.
Gre za termometer IoT (internet of things – internet stvari), ki prek protokola MQTT neposredno komunicira s saefyjem. Ta deluje po principu sonde, ki je nameščena v hladilno napravo, pri čemer sistem beleži konsistentne in točnejše podatke o temperaturi. Vse, kar uporabnik pri svojem delu potrebuje, je naprava, ki se lahko poveže z internetom.
Sodelujejo že z McDonald'som
Kot so pred časom pojasnili v podjetju, se za sistem že odločajo nekatera slovenska kopališča, bolnišnice, vrtci in restavracije. So pa s saefyjem že uspešno prodrli na švicarski trg, kjer jim zaupa veriga restavracij McDonald's, načrtujejo prodor na vse evropske trge.
A seveda je na vsakem trgu treba biti pozoren, kako se uvaja HACCP – nekatere države so bolj stroge kot druge. »Bolj je trg razvit, večji je nadzor in posledično večja je tudi uvedba samih normativov,« je pred časom za Finance povedal prvi mož podjetja Dotcom Iztok Colja.
Štirinajstletnik s sedežem v Trstu in Ljubljani
Dotcom je bil ustanovljen leta 2004 v Trstu, danes pa podjetje posluje z dveh sedežev, iz Ljubljane in Trsta. V zadnjem času se osredotoča predvsem na inovacije s področja interneta stvari (internet of things ‒ IoT).
Posebno priznanje podjetju Bokri
Najpodjetniško idejo smo izbrali s pomočjo glasov bralcev Financ in komisije Časnika Finance. Letos smo se odločili, da posebno priznanje izročimo tudi tistemu, ki je od bralcev Financ prejel največ glasov. To je bilo podjetje Bokri s svojimi ekolončki evergreen.
Projekt Najpodjetniška ideja je eden prvih projektov Financ, s katerim spodbujamo podjetništvo in inovativnost. Letošnji izbor je bil že 15. po vrsti, v tem času pa smo predstavili že več kot 600 različnih podjetniških idej in zgodb, kot so Seascape, Mali junaki, Red Orbit in drugi. Samo v letošnjem izboru smo predstavili več kot 30 idej, nato pa z glasovi bralcev Financ in komisije Časnika Finance izbrali zmagovalca, podjetje Dotcom.