Za imenom Melon & Lime se skrivajo podloge za jogo, ki bodo kmalu postale povezane podloge. Kaj to pomeni? Vanje bo vgrajen NFC-čip, ki bo uporabniku omogočil dostop do aplikacije, ki naj bi v osnovni različici zaživela že junija, napoveduje ena izmed dveh ustanoviteljic podjetja Melon & Lime Rebeka Vegelj.
Slovensko-hrvaško podjetje, ki sta ga ustanovili Vegljeva in Jelena Šangarelo, je zaživelo predvsem zaradi navdušenja nad jogo in zaradi želje, da bi se z njo seznanilo čim več ljudi. Pri svojem izdelku pa se želijo izogniti izrazu »pametna podloga«, ampak se nagibajo k izrazu »povezana podloga«. »Vsaka podloga melon & lime ima vgrajen NFC-čip, ki bo uporabnikom omogočal dostop do aplikacije z vodenimi vadbami joge in meditacije, z dihalnimi vajami in drugimi zanimivimi vsebinami. Kot zanimivost pa lahko povem, da smo lani zares razvili proof of concept prototip pametne podloge za jogo. Kljub uspešni konceptualni izvedbi se za zdaj nismo odločili za razvoj produkta, kar pa seveda ne pomeni, da smo to možnost popolnoma opustili.« Aplikacija naj bi, kot dodaja Vegljeva, v osnovni različici zaživela predvidoma v tem mesecu.
Najboljši kanal za prodajo je Instagram
Podloge melon & lime so namenjene predvsem tistim, ki se šele spoznavajo z jogo, pa tudi tistim, ki za redno vadbo in zdrav življenjski slog potrebujejo kanček dodatne motivacije, pravi sogovornica in dodaja, da je trenutno najbolj učinkovit kanal za prodajo Instagram. »Ta platforma je odlična za izdelke, ki temeljijo na dizajnu in estetiki. Tam imaš priložnost povedati zgodbo znamke skozi fotografije, kar nam zelo ustreza.«
Pri prodaji pa se v podjetju osredotočajo predvsem na Evropo in ZDA, saj je joga na teh trgih v zadnjih letih postala izjemno priljubljena, razlaga Vegljeva. »V Ameriki so lani izvedli obširno raziskavo, ki je pokazala, da 36,7 milijona Američanov redno prakticira jogo, medtem ko se 80 milijonov želi v kratkem začeti ukvarjati z njo.«
Konkurenca: brezplačne vadbe na Youtubu
Svojo prihodnost v Melon & Lime vidijo v tem, da za področje velnesa postanejo to, kar je Nike za rekreativni šport. A Vegljeva priznava, da v zelo kratkem času kaj takega ni izvedljivo. Je pa to cilj, ki so si ga zastavili.
Na dolgi rok konkurenco vidijo v drugih aplikacijah, namenjenih vodeni vadbi joge, in tudi v brezplačnih vadbah, ki so na voljo na Youtubu. »Od prvih se razlikujemo po razširjeni in personalizirani vsebini, pa tudi po tem, da kombiniramo fizični izdelek s programsko opremo. Ob nakupu naše podloge uporabnik prejme brezplačno aplikacijo z vsebino, kar mu olajša odločitev, kako vaditi, in ga tudi spodbudi, saj se mu ni treba prebijati skozi poplavo nepreverjenih informacij. Denimo ob iskalnem vnosu 'beginner yoga' (joga za začetnike) nam Youtube postreže s kar 1,3 milijona zadetki,« pojasnjuje Vegljeva.
Podloge le prvi izdelek v nizu
Podloga za jogo (trenutno lahko izbirate med dvema različicama) torej ni edini izdelek, ki ga načrtujejo v podjetju. Kot pravi sogovornica, bo sicer najprej na vrsti nadgradnja aplikacije z naprednejšimi funkcijami, v načrtu pa so tudi podporni izdelki, namenjeni jogi in velnesu. »Potreben je strateški razmislek pa tudi ogromno časa in denarja, da se ustvari nov izdelek. Kot rečeno bomo po lansiranju aplikacije energijo usmerili v podporne izdelke, kot so opeke za jogo, s katerimi si pomagamo pri vadbi, in druge enostavnejše izdelke za jogo in dobro počutje,« napoveduje Vegljeva.
Pridobili prvega zunanjega vlagatelja
Podjetje Melon & Lime je uradno zaživelo v lanskem novembru, spletno trgovino pa so odprli pred nekaj meseci. »Dobili smo prvega zunanjega investitorja in se trudimo, da investicijo še povečamo, pa tudi, da pridobimo strateške partnerje, ki nam bodo pomagali pri širitvi na tuje trge,« še pravi sogovornica.