Ste vedeli, da je tudi podjetje lahko normiranec? Pojasnjujemo pluse in minuse normiranega d. o. o. Ste vedeli, da je tudi podjetje lahko normiranec? Pojasnjujemo pluse in minuse normiranega d. o. o. Pravila so podobna kot pri samostojnih podjetnikih, je pa zaslužek bolj obdavčen, če si hoče lastnik izplačati dobiček
Ste nevešči Instagrama? Tako lahko sfrizirate poslovni profil Ste nevešči Instagrama? Tako lahko sfrizirate poslovni profil Vaše malo podjetje je na Instagramu, (novih) sledilcev, ki bi jim lahko predstavili vaše izdelke ali storitve, pa od nikoder. Kako izboljšati profil na Instagramu in kdaj uporabiti Instagram za podjetja?
Kaj bodo letos najbolj preverjali inšpektorji Fursa Kaj bodo letos najbolj preverjali inšpektorji Fursa Pod lupo bodo DDV, davek na dohodke pravnih oseb in tudi poslovanje s tujino
Espeji, vaši (minimalni) prispevki so že višji Espeji, vaši (minimalni) prispevki so že višji Letos boste za minimalne prispevke dali dobrih 660 evrov več kot leta 2015

Ni naslednikov? Kako prodati družinsko podjetje

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 3 min
14.06.2018  17:32
Ni naslednikov? Kako prodati družinsko podjetje

Obveščaj me o novih člankih:  

Dve tretjini družinskih podjetij prenosa s prve na drugo generacijo ne preživita. Pogosto tudi zato, ker v družini ni pravega naslednika. Na konferenci o družinskem podjetništvu, ki jo organizira Poslovna akademija Finance, so govorili tudi o tem, kako in kdaj prodati družinsko podjetje.

Trideset odstotkov družinskih podjetij uspešno preživi prvi prenos na naslednjo generacijo. A kot je opozoril Predrag Ljubotina iz podjetja Vedis, le 13 odstotkov družinskih podjetij preživi naslednji prenos, le trije odstotki pa tretjega.

In kaj je rešitev, če ni naslednikov? Ena je gotovo prodaja podjetja. Timea Kisuczky Dimkovski iz družbe PwC je na konferenci predstavila, kako prodati družinsko podjetje in ob tem ne izgubiti živcev.

Tri možnosti prodaje

Če razmišljate o prodaji družinskega podjetja, je najprej pomembno to, da veste, kaj bi dejansko radi s prodajo dosegli. Zato se najprej vprašajte, kaj je najboljše za vaše podjetje. Kisuczky Dimkovskova je predstavila tri možnosti.

1. Če je vaš cilj čim višja prodajna cena, je morda najbolje, da se »odprete« čim več različnim kupcem, morda tudi z vsega sveta. To je dolg proces, pričakujte, da vam bo vzel leto dni ali več, je opozorila govornica.

2. Če bi radi našli primernega kupca, s katerim boste zadovoljni, je najbolje, da privabite izbrane potencialne kupce, ki jih morda poznate, jim zaupate in katerim ste pripravljeni prodati podjetje. To je krajši proces, traja morda od šest do devet mesecev.

3. Tretja možnost pa je, da imate natančno določenega kupca. Taka prodaja je tudi najpogostejša med družinskimi podjetji in naj bi zahtevala najmanj časa. Proces prodaje, če je dobro pripravljen in izpeljan, lahko traja tudi le pol leta.

Prodaja podjetja v šestih mesecih. Kako?

Če se odločite za prodajo natančno določenemu kupcu, jo lahko končate tudi v pol leta. A kot je povedala Kisuczky Dimkovskova, to od vas zahteva, da se na prodajo začnete pripravljati že pred prodajnim procesom. Postavite si cilje, določite, kaj bi s prodajo podjetja radi dosegli, kaj vse bi radi prodali, in poglejte, kje so možna tveganja. Podjetje morate oceniti in seveda razmisliti, kako in v kolikšnem času bi ga radi prodali.

Ko opravite to predpripravo, se odločite za prodajo. Pomembno je, da se vsi družinski člani, vsi lastniki v podjetju, z njo strinjajo. »Če kdo omahuje, morda ni najboljši čas za prodajo.«

V drugem mesecu tega polletnega procesa je čas, da si naberete vse možne podatke – finančne, pravne, prodajne ... Potem se lahko začne naslednja faza, ki obsega od tretji do šesti mesec prodaje. In to je tudi obdobje, ko poteka dejanska prodaja, je povedala govornica. V tem času prejemate ponudbe za podjetja, se pogajate za čim boljšo ceno in seveda končate prodajo.

»Pri taki, kratki prodaji gre za prodajo v enem koraku. To pomeni, da ne zbirate več različnih ponudb, ampak želite dobiti eno. Težko je, da boste že na začetku dobili zavezujočo ponudbo, a dobro je, da se takoj dogovorite za ceno,« svetuje Kisuczky Dimkovskova.

Kako podjetje prodati čim manj stresno?

Odgovornost za zaposlene in za družinske finance, čustva, ker gre pač za družinsko podjetje, strah pred prihodnostjo ali neuspelo prodajo – to so le nekateri dejavniki stresa ob prodaji družinskega podjetja.

Če se želite čim bolj izogniti stresu, je prvi pravi korak že to, da izberete pravi čas za prodajo. »Pravi čas je, ko se s prodajo strinjajo vsi lastniki, vsa družina. Pomembno je tudi, da prodaje ne skrivate pred družino in ste odkriti do svojih zaposlenih,« še svetuje Kisuczky Dimkovskova. Pomembno je še, da pazite na poslovanje podjetja. Bolje in lažje ga boste prodali, če posluje dobro.

Sestavite dobro ekipo. Potrebovali boste pravnega svetovalca, nekoga, ki bo ocenil vaše podjetje. Ta vam mora dati realno oceno, pravi Timea Kisuczky Dimkovski in opozarja, da družina zaradi prejšnjih vložkov v podjetje težko realno (o)ceni podjetje. Ko sestavljate ekipo, je pomembno tudi, da so v njej ljudje, ki jim zaupate.

Ste kot lastnik družinskega podjetja res najboljši pogajalec?

Že na začetku določite, kakšen cenovni razpon pri kupnini je za vas sprejemljiv in ali ste pripravljeni kupnino sprejeti v obrokih. Cilji pri kupnini naj bodo realni.

Podjetje morate tudi analizirati. So kje težave ali nerešene zadeve iz preteklosti? Zavedajte se jih in pripravite se na njihovo reševanje. Zato opravite skrbni pregled podjetja.

Pomembno je tudi, da spoznate morebitne kupce – pogovarjajte, pogajajte se z njimi, preverite, koliko jih zanima vaše podjetje. Preden se lotite naslednjega koraka, pa premislite, ali ste kot lastnik res najboljši pogajalec. »Morda bi bilo bolje ta del prepustiti komu tretjemu.«

Za konec je pomembno, da se držite svojega urnika in ne izgubljate časa z nepomembnimi stvarmi. »Potem pa uspešno končajte prodajo,« je še povedala Timea Kisuczky Dimkovski iz PwC.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Espeji, vaši (minimalni) prispevki so že višji 2

Letos boste za minimalne prispevke dali dobrih 660 evrov več kot leta 2015

Podjetnik
Kdo bo letos pod lupo inšpektorjev 3

Pogledali smo, kje bodo inšpektorji letos najpogosteje opravljali nadzore in kaj jih bo zanimalo

Podjetnik
Ste vedeli, da je tudi podjetje lahko normiranec? Pojasnjujemo pluse in minuse normiranega d. o. o. 4

Pravila so podobna kot pri samostojnih podjetnikih, je pa zaslužek bolj obdavčen, če si hoče lastnik izplačati dobiček

Podjetnik
Za podjetnike: Kako po novem oddati davčni obračun 3

Poslovil se je program Silvester. Zdaj za oddajo davčnih obračunov podjetniki potrebujete le eDavke

Podjetnik
Pozor! Prihaja čas davčnih obračunov. Kaj morate vedeti?

Bodite pozorni tudi na terjatve do kupcev in ne pozabite preveriti, ali ste karkoli spreminjali

Podjetnik
Hočete postati normirani espe? Ne pozabite oddati vloge, rok se izteka

1. aprila potečeta roka za oddajo davčnega obračuna za leto 2018 ter za vstop v normirani sistem obdavčevanja ali izstop iz njega

Podjetnik
Ste nevešči Instagrama? Tako lahko sfrizirate poslovni profil 1

Vaše malo podjetje je na Instagramu, (novih) sledilcev, ki bi jim lahko predstavili vaše izdelke ali storitve, pa od nikoder. Kako...