Najpodjetniška ideja: Slovenci, ki so s svojim spletnim programom prepričali Bloomberg, IBM in druge

Čas branja: 3 min
27.08.2018  16:09
Event Registry ima trenutno v bazi zbrane članke za zadnjih pet let, kar pomeni okoli 300 milijonov člankov
Najpodjetniška ideja: Slovenci, ki so s svojim spletnim programom prepričali Bloomberg, IBM in druge
Besede, ki jih program Event Registry zazna kot tiste, ki so se najpogosteje pojavljale v člankih ob besedah »Dieselgate«, »Volkswagen«, »Audi«.
Foto: Event Registry

Event Registry je, povedano preprosto, spletni program, ki odločevalcem pomaga zbrati, analizirati in pregledati stvari in dogodke, ki se dogajajo po svetu, ter ugotavljati, kako o njih pišejo različni mediji. Skratka, pomaga izluščiti odgovore na vprašanja, kdo, kaj, kdaj. Med uporabniki ljubljanskega podjetja najdemo Bloomberg, IBM, Stratfor, Nasdaq, Harvard, Stanford in še številne druge.

Gregor Leban, direktor podjetja Event Registry, pojasnjuje, da njihov program deluje s pomočjo umetne inteligence ter v realnem času zbira in analizira novice. Razbere teme, ljudi, podjetja, lokacije, lahko identificira tudi dogodke, denimo naravne nesreče, napovedi novih produktov … Iz vsakega lahko izlušči ključne podatke in informacije.

Kaj se dogaja s podjetjem, politiko …

»Bloomberg naše orodje uporablja za to, da analizira, kako se skozi čas piše o nekem podjetju. Kdaj se je o tem podjetju največ pisalo, kateri glavni dogodki so bili povezani z njim,« pojasnjuje Leban. Podjetje pa si lahko z njihovim orodjem pomaga pri ugotavljanju, kako mediji poročajo o njih, njihovi neposredni konkurenci, katere so najpogostejše besede, ki so uporabljene ob imenu njihovega podjetja ... Tako lahko spremenijo svoje trženjske, piarovske kampanje, pravi Leban. Če zaznajo težave v neki regiji, lahko spremenijo svoje dobavne poti. Možganski trusti ali analitiki pa lahko z Event Registryjem preverijo, kaj se dogaja v nemški politiki.

Pet let, 300 milijonov člankov

Trenutno imajo v bazi zbrane članke za zadnjih pet let, kar pomeni okoli 300 milijonov člankov, saj člankov iz baze ne brišejo. Po bazi lahko stranke iščejo po temi, imenu, podjetju, dogodku … V njihovem programu najdete članke iz 30 tisoč svetovnih medijev, program pa podpira 35 jezikov, a njegova naloga ni prevajanje. »Program bo zaznal in našel, denimo, ime Donald Trump v različnih zapisih, sklanjatvah ..., uporabnik pa mora za prevod celotne vsebine poskrbeti sam,« pojasnjuje Leban.

Načrt: še boljša ekstrakcija informacij

»Segment, v katerem delujemo, je širok. Konkurenca podatke zbira, ne zna pa jih analizirati. Denimo, da iščete besedo »apple«. Najde vam vse članke s to besedo, ne glede na to, ali gre za podjetje ali za sadje. Naše orodje to loči in hkrati omogoča analitiko, ki je drugi nimajo,« trdi Leban.

Načrtujejo še izboljšave in nadgradnje programa. Želijo si namreč doseči še boljšo ekstrakcijo informacij, da bi stranka lahko o dogodkih našla več podatkov, več različnih, natančnejših okoliščin. Če bi denimo želeli iskati informacije o potresu, bi vam program našel informacije o epicentru, o škodi, popotresnih sunkih … Skratka, o več okoliščinah, ne le o samem dogodku. Drug načrt pa je, da bi zaznavanje trendov lahko bilo še bolj specifično.

Največ strank v ZDA in Aziji

Event Registry je bil ustanovljen v začetku prejšnjega leta, skupaj z zunanjimi sodelavci jih je v podjetju osem. Po podatkih GVIN so lani ustvarili okoli 441 tisoč evrov prihodkov in dobrih 37 tisoč evrov dobička. Pri projektu sodelujejo z Institutom Jožefa Stefana (IJS), kot pravi Leban, ki je bil tudi raziskovalec na institutu, si medsebojno pomagajo. Ideja za Event Registry se je Lebanu sicer porodila v okviru projekta, ki ga je izvajal za IJS.

Podjetje je lani prejelo denarni vložek Googla v okviru razpisa Google Digital News Initiative. Takrat je bil njihov program namenjen predvsem medijem, pozneje so ga pivotirali, tako da je zdaj namenjen širši bazi morebitnih naročnikov. Njihove stranke so večinoma v ZDA in Aziji, Slovenija zanje ni potencialen trg, pravi Leban in dodaja, da imajo tu le dve stranki.

Cena odvisna od količine analitike, števila uporabnikov …

Koliko je treba odšteti za uporabo programa, je odvisno od več dejavnikov, pravi Leban. Več analitike potrebuješ, višja bo cena. Oziroma če se podjetje odloči za spletno platformo, je mesečna cena odvisna od števila uporabnikov. »Osnovni paket vključuje tri uporabnike, mesečna cena je 300 evrov. Vsak dodaten uporabnik pomeni sto evrov na mesec,« pojasnjuje Leban.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Tako podjetniki in obrtniki čutijo pet let gospodarske rasti 1

Utrip s prvega dneva Mednarodnega obrtno-podjetniškega sejma v Celju

Podjetnik
Računovodstvo: napake in tveganja, s katerimi se srečujejo mala podjetja 1

Katera so glavna davčna tveganja za mala podjetja in espeje ter kakšne napake ti največkrat naredijo

Podjetnik
Izzivi nasledstva družinskih podjetij

Kdo je primeren naslednik? Kako ga odkriti in pripraviti na vodenje podjetja?