»V zadnjih mesecih je do nas pristopilo nekaj večjih naročnikov, s katerimi bomo prihodnji mesec vpeljali sistem,« poletno dogajanje v zvezi s sondo saefy, ki so jo razvili v podjetju Dotcom, opisuje Iztok Colja. Saefy smo na Financah razglasili za letošnjo najpodjetniško idejo, zaradi česar se je zanimanje za ta izdelek povečalo, opaža Colja.
Saefy je sonda za širšo uporabo avtomatiziranega vodenja temperatur v hladilnih napravah. Gre za termometer, ki prek protokola MQTT neposredno komunicira s saefyjem. Ta deluje po principu sonde, ki je nameščena v hladilno napravo, pri čemer sistem beleži konsistentne in točnejše podatke o temperaturi. Vse, kar uporabnik pri svojem delu potrebuje, je naprava, ki se lahko poveže z internetom. Trg za izdelek je širok, saj kot je pokazala tržna raziskava Dotcoma, trgovske, gostinske in hotelske verige temperature v hladilnih napravah večinoma še vedno vodijo ročno.
Nadaljujejo širitev v tujino
S saefyjem jim že pred časom uspelo prodreti na švicarski trg. Tam jim zaupa veriga restavracij McDonald's, a Švica ni edini evropski trg, ki si ga želijo osvojiti. Kot pravi Colja, podpisujejo pogodbo z distributerjem, ki bo njihov izdelek zastopal in montiral na slovenskem in hrvaškem trgu. »Konec septembra nadaljujemo našo strategijo vstopanja na tuje trge. Med prvimi bo nemški trg, na katerem smo že izvajali digitalno oglaševalsko kampanjo. Tudi tu iščemo distributerja za naš izdelek, zato oktobra in novembra načrtujemo aktivno mreženje na nemškem trgu.«
Kadrovske in sistemske nadgradnje
Čeprav v prihodnjem mesecu načrtujejo več naročnikov, so se v zadnjih treh mesecih ukvarjali predvsem s kadrovanjem oziroma uvajanjem novih kadrov, razlaga Colja.
So pa poletje izkoristili tudi za nadgradnjo sistema. »Med drugim povezavo saefyja s pametnimi zasloni, ki se lahko namestijo v različnih prostorih in na katerih se 24 ur na dan prikazujejo temperature in stanje naprav. Ta rešitev ima kopico praktičnih vidikov, med njimi predvsem to, da zaposleni lahko preverjajo temperaturo z enim samim pogledom na zaslon,« pojasnjuje Colja.
Za letos načrtujejo rast za četrtino
Dotcom je bil ustanovljen leta 2004 v Trstu, zdaj podjetje posluje z dveh sedežev, iz Ljubljane in Trsta. V zadnjem času se osredotoča predvsem na inovacije s področja interneta stvari.
Prejšnje leto so končali z okoli 520 tisoč evri prihodkov, letos pa Colja načrtuje od 20- do 25-odstotno rast. »Govorimo o linearni rasti. S saefyjem bi bila naša rast lahko eksponentna, ne toliko po številu zaposlenih kot po rasti prometa in dodani vrednosti na zaposlenega.«