Ko smo junija razglasili najpodjetniško idejo, smo zmagovalca izbrali s pomočjo glasov posebne komisije Časnika Finance in glasov bralcev Financ. Ker pa je bralce posebej navdušila ena podjetniška zgodba, smo tej podelili posebno priznanje. Tako so posebno priznanje prejeli ekolončki oziroma ekoseti podjetja Bokri. Danes je iz teh lončkov zrasla že cela ekolinija, ki se bo odcepila od podjetja Bokri.
Novo podjetje, novi izdelki
"Naše družinsko podjetje Bokri ostaja zvesto izdelavi plastičnih komponent za potrebe tujih kupcev, zagotavljanju kakovosti komponent ter optimizaciji posameznih linij izdelave. Izdelava lastnih bioplastičnih izdelkov je optimizirana – časa, potrebnega za kakovostne prodajne in poprodajne dejavnosti pa ob množici drugih procesov zmanjka," pojasnjuje Eva Štraser, "idejna mama" ekosetov, ki se po uporabi odvržejo med biološke odpadke, ki se predelajo v industrijski kompost. Ekoset smart smuti, za katerega so tudi prejeli priznanje bralcev, sestavljajo bioplastični lonček, podstavek, semena pšenice, organski kompost in navodila za pripravo jutranjega smutija. Skupaj s podstavkom je narejen iz koruznega škroba in odpadnih semen solate – ljubljanske ledenke.
In ker je proizvodnja optimizirana ter več časa potrebnega za prodajne aktivnosti, je nastala zgodba zagonskega podjetja Evegreen. Tega sestavljajo Eva, Domen in Roman. "Z ekipo smo junija uspešno nadgradili poslovni model, dodali nov asortiment komplementarnih izdelkov ter od septembra intenzivno testirali trg. Rezultat: trg sprejema naše rešitve in čedalje bolj povprašuje po njih."
Ekokrožniki, ki so certificirani kot hrana
V njihovi ponudbi danes poleg ekosetov najdete še ekokrožnike, ki so certificirani kot hrana in izdelani stoodstotno iz pšeničnih otrobov, ter ekoplastenke, ki so izdelane iz koruze in jih po uporabi le odvržete med biološke odpadke, kjer se predelajo v kompost. Kaj pa se najbolj prodaja? "Največ, 55 odstotkov prodaje je program ekopiknik, pet odstotkov pomenijo ekoplastenke, deset odstotkov proteinski lončki, 30 odstotkov prodaje pa pomeni darilni program, torej personalizirani ekoseti, personalizirani krožniki," pojasnjuje Štraserjeva.
Od prestižnih restavracij do trgovskih verig
Prodaja poteka prek spleta, a se dogovarjajo tudi z drugimi trgovci. Tako, kot pravi sogovornica, se pogovarjajo s slovenskim trgovskim podjetjem, v igri pa sta tudi srbski in avstrijski veletrgovec. "Začeli smo lokalno – naše izdelke so že nabavile prve koroške občine, tudi prva lokalna komunalna podjetja so nas že podprla z nakupom. Vzpostavili pa smo tudi kontakte s pomembnejšimi igralci iz segmenta cateringa ter prestižnih restavracij."
Kdo so njihovi glavni kupci, je odvisno predvsem od izdelka. Tako z ekoplastenkami ciljajo denimo na proizvajalce domačih jogurtov, s seti ekopiknik na organizatorje festivalov, podjetja za catering , veganske restavracije, z ekolončki ciljajo na fizične osebe, s personaliziranimi izdelki pa predvsem na podjetja, društva.
Sodelovanje s poljskim podjetjem Biotrem
Člani ekipe Evegreen so s poljskim podjetjem Biotrem podpisali sporazum za skupno prodajo izdelkov, smo pisali pred nedavnim, ko so se prijavili na letošnje okoljske nagrade. Poljsko podjetje ima namreč podoben izdelek kot Evegreen. Lastnik mlina na severu države je pred desetimi leti začel razmišljati o novih izdelkih. Cena pšenične moke je namreč vsako leto upadala, kopičili pa so se pšenični otrobi. Izdelali so stroj, s katerim lahko predelujejo pšenične otrobe, in začeli izdelavo ekokrožnikov, ki so certificirani kot hrana in izdelani izključno iz pšeničnih otrobov. Podjetji sta se dogovorili, da bosta sodelovali pri prodaji izdelkov v obeh državah. Oblikovali bodo skupne razvojno-raziskovalne enote, razvijali nove izdelke, med drugim za verigo lokalov Starbucks. »Čez noč smo dobili 14 različnih prodajnih kanalov v EU,« so zapisali v prijavi na okoljski razpis.