Della Spina je nov igralec v še vedno dokaj tradicionalni panogi – optiki. Gre za spletno trgovino, v kateri si stranka izbere tri okvirje očal, da podatke o svoji dioptriji, nato pa jih teden dni preizkuša. S tem pristopom namerava Della Spina že letos vstopiti tudi na italijanski trg.
Celoten koncept deluje nekako tako: na spletni strani si izberete tri okvirje, v naročilo pa vnesete še podatke o svoji dioptriji (podatke prepišete, fotografirate izvid okulista …). V podjetju nato v vse tri okvirje vstavijo prave dioptrijske leče in vam pošljejo vsa tri očala. Po tednu dni lahko kupite en okvir in preostala vrnete, lahko kupite vse tri okvirje ali pa jih vse tri brez stroškov vrnete. Eden od ustanoviteljev podjetja Marin Medak pravi, da vse stroške poštnine krijejo oni, stranka pa se mora, preden dobi očala na dom, avtenticirati s plačilno kartico ali PayPalom.
Za očala od 99 do 149 evrov
Pri Della Spini so se zgledovali po ameriškem podjetju Warby Parker, razlika pa je v tem, da pošljejo očala z lečami ustrezne dioptrije. »Očala se na spletu prodajajo že dolgo, v tem nismo inovativni. Smo pa naredili preskok v tem, da pošljemo očala že z dioptrijskimi lečami,« pojasnjuje sogovornik. V zalogi imajo vse cilindre do dioptrije minus dve, ki je tudi najpogostejša, ponujajo pa tudi dioptrije od plus pet do minus deset.
Sogovornik še pravi, da se osredotočajo na tradicionalne okvirje, ki bodo aktualni tudi čez tri leta: »Finančno si ne moremo privoščiti vsakoletne zamenjave kolekcije.« Cenovni razpon očal sega od 99 do 149 evrov. Leče nižjih dioptrij so cenejše, višjih dražje. Okvirji so narejeni na Kitajskem, da pa ne bi bilo dvomov o kakovosti njihovih leč, so zanje pridobili standard ISO 14889:2013.
Izziv: optimizacija dela
Pot od ideje do delujočega podjetja je bila razmeroma dolga, trajala je tri leta in pol. »Imamo ogromno zaloge, vsa očala se delajo individualno, ročnega dela je zelo veliko. Že optimizacija tega je izziv. Tudi naročanja se ne da sistemizirati z dostopnimi orodji, saj nekdo pač fotografira recept, drug ga prepiše, potem je treba izbrati primerne leče … Celotno podjetje pravzaprav sloni na programski opremi Odoo,« pojasnjuje sogovornik.
Širitev v Italijo v načrtu že za letos
Podjetje je šele na začetku svoje poti. Cilj je, da v prvega pol leta dosežejo 200 kupcev na mesec. Slovenija je za Della Spino nekakšen testni trg, osvojitev tujih trgov pa je njihov cilj. A preden se lotijo tega, morajo najti odgovore na še nekaj neznank: kdo sploh kupuje pri njih, kakšno dioptrijo ima povprečna stranka …
Izziv bo tudi optimizacija zalog. »Preden se odpravimo v tujino, moramo imeti pregled nad tem, kdo so naši kupci, saj bo treba optimizirati zaloge,« razlaga sogovornik. Pravi pa, da načrtujejo vstop na prvi tuji trg, to je italijanski, že letos. Italiji bodo sledile druge države EU. Ne nameravajo pa ostati le na spletu, saj jih zanima tudi odprtje fizičnih optik. Medak tako upa, da bodo v petih letih v vseh evropskih državah, z optikami v glavnih mestih. »Samo zmes digitalnega in fizičnega prinese dobro izkušnjo za kupce. Čeprav ponujamo brezplačno testiranje očal na domu, se bo večina odločila za fizično trgovino.«
Sedež podjetja je v Estoniji. Kako to?
Medak je podjetje Della Spina ustanovil skupaj z Gigodesignom in njihovim pospeševalnikom Design Forward. Zanimivo pa je, da ima podjetje sedež v Estoniji. »Tam optika ni regulirana dejavnost. V Sloveniji ne bi mogli imeti optike, potrebovali bi obrtno dovoljenje. Sam nimam srednje optične šole, a imam znanje, ker je družina v tem poslu. Zato smo se namesto tega, da bi šel nazaj v srednjo šolo in se učil to, kar znam, odločili, da podjetje odpremo v Estoniji. Vse imamo urejeno po pravilih. In že do zdaj se je pokazalo, da smo se odločili prav,« doda Medak.