Trženje s pomočjo vplivnežev (influencerjev) prek družbenega omrežja Instagram se vse bolj uveljavlja tudi pri slovenskih podjetjih. Da pa ta ne bi izgubljala časa z neprimernimi vplivneži, jim lahko pomaga platforma za trženje z vplivneži Influee. Ta preprosto povedano deluje tako, da znamke oziroma podjetje povezuje z vplivneži. "Če ste podjetje, lahko pri nas odprete kampanjo, podobno kot na platformi za zaposlovanje objavite oglas za službo. Mi pa vam ponudimo vplivneže, ki so primerni za vas," pravi Urban Cvek iz Influeeja.
Ob tem Cvek pove, da v Sloveniji lahko kar hitro ugotoviš, s katerim vplivnežem se splača in s katerim se ne splača sodelovati. Če pa bi svoj produkt denimo razširili v Nemčijo, je že nekoliko težje. In tu pomoč obljublja Influee. "Mi nismo zagovorniki tega, da delaš z enim ali dvema velikima vplivnežema, ampak z več manjšimi. Ker je to cenovno bolj učinkovito in ker dosežete več ljudi," dodaja Sebastjan Novinšek Jelovšek. Tudi če imate v podjetju za trženje z vplivneži več deset tisoč evrov na mesec, jih ne zapravite za enega ali dva večja vplivneža, svetujeta sogovornika. Raje delajte s sto manjšimi.
Učinek, če delate z nekaj večjimi, je tak, kot če delate z več majhnimi. "Če se lotite dela s stotimi vplivneži, to ni ravno majhen zalogaj za tržnika. Veliko podjetij se komunikacije z vplivneži loti prek e-pošte, najprej, da navežejo stik, potem, da dobijo naslov, nato je treba slediti, kdaj se izdelek objavi na Instagramu ... Če hočete to delati s stotimi, se vam zmeša. In tu vstopimo mi," pojasnjuje Cvek.
Trženje z vplivneži v Sloveniji še ni standard
Kako torej deluje Influee po tem, ko enkrat pri njih objavite kampanjo? "Naša platforma začne rekrutirati primerne vplivneže, ki se potem lahko prijavijo na kampanjo podjetja. Podjetje se z našo platforma reši tega, da samo išče in kontaktira vplivneže," pravi Novinšek Jelovšek. Torej, podjetjem obljubljajo, da namesto tega, da imajo v podjetju tržnika, ki se ukvarja le z vplivneži, uporabijo le platformo.
Kot pravita sogovornika, jim zaupa že kar nekaj slovenskih podjetij, čeprav je tako trženje v Sloveniji še na pol v povojih. "V ZDA je trženje z vplivneži že standard, pri nas bo to na vrhuncu šele čez kake dve, tri leta," pravi Cvek.
12 podjetij, tri tisoč vplivnežev
Skupaj imajo tako na platformi 12 podjetij, denimo Studio Moderna, Sensilab, ZkotZ (Equa flaške), na drugi strani pa okoli tri tisoč vplivnežev. "S pomočjo Influee-ja smo v nekaj mesecih naredili toliko sodelovanj z vplivneži, kot prej v enem letu," pravi Anže Miklavec, ZkotZ.
"Ko novo podjetje objavi kampanjo na naši platformi, se v eni uri nanjo prijavi že 50 vplivnežev," pravi Cvek. Trenutno sicer sodelujejo le s slovenskimi podjetji, vplivneži pa prihajajo iz cele Evrope. Vplivneži sicer na platformi dobijo oceno od ena do deset. Če vplivnež nima ocene nad šest, mu ne pokaže niti ene kampanje. Torej, podjetja lahko delajo le z dobrimi vplivneži, pravita sogovornika.
Tako kot je praksa na podobnih platformah, tudi v Influeeju vzamejo provizijo (deset odstotkov) na vsa plačila vplivnežem, nekaj evrov na vsako sodelovanje, podjetja pa mora plačati tudi neke vrste naročnino. Za manjša podjetja je ta 50 evrov, za srednja 150 evrov, za velika podjetja imajo poseben cenik.
Cilj je Evropa
Čeprav trenutno sodelujejo le s slovenskimi podjetji, imajo v bližnji prihodnosti že v načrtu širitev v tujino. "Tržili se bomo prek spleta, kot je praksa pri podobnih software as service podjetjih," pravi Novinšek Jelovšek. Ciljni trg pa je Evropa, ZDA je po besedah sogovornikov že preveč zasičen trg.
Konkurenco s svojo storitvijo imajo, denimo poljski indaHash. "A ta ni osredotočen na to, da ti pokaže, s kakšnimi vplivneži delaš, ali so učinkoviti. Pri nas o vplivnežu vidiš vse: koliko občinstva ima, koliko ga je 'realnega', ali so sledilci kupljeni in podobno," zagotavljata sogovornika.