Končno poenostavitev: samozaposleni bodo imeli za plačevanje prispevkov en račun Končno poenostavitev: samozaposleni bodo imeli za plačevanje prispevkov en račun Kaj vse morate urediti, da boste namesto s štirimi računi prispevke plačevali prek enega e-računa
Poplava prodaj podjetij: kaj se dogaja, zakaj zdaj, ali lastniki lovijo zadnji vlak? Poplava prodaj podjetij: kaj se dogaja, zakaj zdaj, ali lastniki lovijo zadnji vlak? Katera podjetja iščejo nove lastnike, katera več ne najdejo kupcev in zakaj
Nove bilance razkrivajo, kako so lani cvetela mlada podjetja Nove bilance razkrivajo, kako so lani cvetela mlada podjetja Pregledali smo lansko poslovanje opaznejših in zanimivejših podjetij, ustanovljenih v zadnjih letih
Kako brati bilance tekmecev, dobaviteljev, delodajalcev in sosedov? Finančniki svetujejo Kako brati bilance tekmecev, dobaviteljev, delodajalcev in sosedov? Finančniki svetujejo Številke v računovodskih izkazih veliko povedo, a bodite pozorni na trike
Mala in srednja podjetja naprodaj: kaj pravijo potencialni kupci in kaj svetujejo svetovalci Mala in srednja podjetja naprodaj: kaj pravijo potencialni kupci in kaj svetujejo svetovalci V nastajanju sta sklada, ki bosta kupovala manjša slovenska podjetja. Kakšne tarče si bosta izbirala?
Komentar

Več poti v podjetništvo

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
majhna in srednja...   dodaj
družina   dodaj
Lotrič dodaj
Marko Lotrič dodaj
 
Čas branja: 4 min
04.04.2019  19:00
Marsikdo, ki bi rad imel svoj del podjetniške pogače, se raje odloči, da kupi že uveljavljeno dejavnost, namesto da bi jo gradil iz nič. Seveda pa to ni nujno lažja pot.

Obveščaj me o novih člankih:  
majhna in srednja...   dodaj
družina   dodaj
Lotrič dodaj
Marko Lotrič dodaj

Povpraševanje za podjetja, za katere se je v preteklosti težje našel kupec, se na eni strani krepi, na drugi strani pa prodajalci v strahu pred krizo izkazujejo večjo pripravljenost za pogajanja kot v preteklosti. Potem pa so tu še družinska podjetja, ena bolj vročih tem zadnjih nekaj let. Veliko jih namreč prav v tem obdobju prihaja v fazo, ko lastniki, ustanovitelji podjetij, razmišljajo o naslednji fazi – upokojitvi. In marsikateri od teh podjetnikov se sprašuje, kaj storiti z družinsko srebrnino.

Veliko jih bo menilo, da mora ta nujno ostati v družini, po možnosti pod nadzorom prvorojenca. Drugi bodo želeli ohraniti dejavno vlogo v podjetju in ga ne bodo želeli spustiti iz rok. Tretji bodo med zaposlenimi, ki niso nujno družinski člani, našli nekoga, ki bo prevzel vajeti. Še četrta skupina pa se bo odločila podjetje prodati.

Kakorkoli že se odloči lastnik, odločitev ni lahka. Družinska podjetja so pač del družine. Zato ne preseneča, da jih večina naslednika išče v družinskem krogu. Pa čeprav se pogosto tega lotijo prepozno. In zato niti ne preseneča tista, že večkrat slišana statistika, da le dobra tretjina družinskih podjetij preživi prehod na novo generacijo.

Seveda imamo tudi dobre primere. Pisali smo že o družini Lotrič, ki je pogovore o nasledstvu začela že zelo zgodaj, ko je oče Marko Lotrič še aktivno v podjetju. In v pogovorih je bilo treba sprejeti tudi težke odločitve. Denimo, kako razdeliti lastniške deleže med otroke. »Za prvega lastnika je odločitev o tem velik korak, je najtežja odločitev, ki jo je treba sprejeti,« je pred časom pojasnila Maja Lotrič, eden izmed treh otrok. Danes imajo trije otroci deleže med seboj enakovredno razdeljene, vsak ima 12,5 odstotka podjetja, preostalo ima oče.

A pri tem niso vsa podjetja enako učinkovita in uspešna. Nekateri se raje odločijo za prodajo, sploh če ni primernega naslednika. Seveda si morajo biti tudi pri tem družinski člani enotni. Takoj ko kateri omahuje, prodaja morda ni najboljša možnost. Pri kakršnikoli prodaji je čas pač odločilen. In pri izbiri časa za prodajo je treba upoštevati tudi poslovanje podjetja. Bolje mu gre, lažje in dražje ga boste lahko prodali.

Seveda, čeprav tokrat pišem le o družinskih podjetjih, se ne prodajajo samo ta. Nekatera prodajajo lastniške deleže, druga le dejavnost. Ne bi ravno rekla, da prodaja podjetij cveti, a trg nikakor ni mrtev. Marsikdo, ki bi rad imel svoj del podjetniške pogače, se raje odloči, da kupi že uveljavljeno dejavnost, namesto da bi jo gradil iz nič. Seveda to ni nujno lažje. Stranke imajo svoja pričakovanja od podjetja z zgodovino. A stranke vsaj so, ni jih treba prvič iskati.

Navsezadnje ne glede na to, kako nekdo vstopi v podjetništvo, kot družinski član z družinskim podjetjem, kot kupec uveljavljene dejavnosti ali kot popoln začetnik, podjetniška pot ni preveč lahka.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Podjetnik
Končno poenostavitev: samozaposleni bodo imeli za plačevanje prispevkov en račun

Kaj vse morate urediti, da boste namesto s štirimi računi prispevke plačevali prek enega e-računa

Podjetnik
Če lebdeči gramofon ni dovolj, ga zdaj lahko dobite še s kristali

V MAG-LEV Audio največ lebdečih gramofonov prodajo v ZDA, Rusiji, Nemčiji, v Sloveniji le malo

Podjetnik
Kontroling ni več le operativna funkcija

Funkcija kontrolinga lahko vpliva na dajanje pooblastil ključnim ljudem, da se lahko pravi čas odzovejo na neugodne dejavnike

Podjetnik
Kaj vse je treba upoštevati, preden se podjetje loti investicije

Preintenziven investicijski proces zmanjšuje zmožnost podjetja za prilagajanje razmeram v okolju