Podjetnik
Komentar

Več poti v podjetništvo

Marsikdo, ki bi rad imel svoj del podjetniške pogače, se raje odloči, da kupi že uveljavljeno dejavnost, namesto da bi jo gradil iz nič. Seveda pa to ni nujno lažja pot.
04.04.2019 19:00
Čas branja: 7 min

Povpraševanje za podjetja, za katere se je v preteklosti težje našel kupec, se na eni strani krepi, na drugi strani pa prodajalci v strahu pred krizo izkazujejo večjo pripravljenost za pogajanja kot v preteklosti. Potem pa so tu še družinska podjetja, ena bolj vročih tem zadnjih nekaj let. Veliko jih namreč prav v tem obdobju prihaja v fazo, ko lastniki, ustanovitelji podjetij, razmišljajo o naslednji fazi – upokojitvi. In marsikateri od teh podjetnikov se sprašuje, kaj storiti z družinsko srebrnino.

Veliko jih bo menilo, da mora ta nujno ostati v družini, po možnosti pod nadzorom prvorojenca. Drugi bodo želeli ohraniti dejavno vlogo v podjetju in ga ne bodo želeli spustiti iz rok. Tretji bodo med zaposlenimi, ki niso nujno družinski člani, našli nekoga, ki bo prevzel vajeti. Še četrta skupina pa se bo odločila podjetje prodati.

Kakorkoli že se odloči lastnik, odločitev ni lahka. Družinska podjetja so pač del družine. Zato ne preseneča, da jih večina naslednika išče v družinskem krogu. Pa čeprav se pogosto tega lotijo prepozno. In zato niti ne preseneča tista, že večkrat slišana statistika, da le dobra tretjina družinskih podjetij preživi prehod na novo generacijo.

Seveda imamo tudi dobre primere. Pisali smo že o družini Lotrič, ki je pogovore o nasledstvu začela že zelo zgodaj, ko je oče Marko Lotrič še aktivno v podjetju. In v pogovorih je bilo treba sprejeti tudi težke odločitve. Denimo, kako razdeliti lastniške deleže med otroke. »Za prvega lastnika je odločitev o tem velik korak, je najtežja odločitev, ki jo je treba sprejeti,« je pred časom pojasnila Maja Lotrič, eden izmed treh otrok. Danes imajo trije otroci deleže med seboj enakovredno razdeljene, vsak ima 12,5 odstotka podjetja, preostalo ima oče.

A pri tem niso vsa podjetja enako učinkovita in uspešna. Nekateri se raje odločijo za prodajo, sploh če ni primernega naslednika. Seveda si morajo biti tudi pri tem družinski člani enotni. Takoj ko kateri omahuje, prodaja morda ni najboljša možnost. Pri kakršnikoli prodaji je čas pač odločilen. In pri izbiri časa za prodajo je treba upoštevati tudi poslovanje podjetja. Bolje mu gre, lažje in dražje ga boste lahko prodali.

Seveda, čeprav tokrat pišem le o družinskih podjetjih, se ne prodajajo samo ta. Nekatera prodajajo lastniške deleže, druga le dejavnost. Ne bi ravno rekla, da prodaja podjetij cveti, a trg nikakor ni mrtev. Marsikdo, ki bi rad imel svoj del podjetniške pogače, se raje odloči, da kupi že uveljavljeno dejavnost, namesto da bi jo gradil iz nič. Seveda to ni nujno lažje. Stranke imajo svoja pričakovanja od podjetja z zgodovino. A stranke vsaj so, ni jih treba prvič iskati.

Navsezadnje ne glede na to, kako nekdo vstopi v podjetništvo, kot družinski član z družinskim podjetjem, kot kupec uveljavljene dejavnosti ali kot popoln začetnik, podjetniška pot ni preveč lahka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Manager
Bo mlada kri poživila družinska podjetja?
Manager
ManagerBojana Humar Bo mlada kri poživila družinska podjetja?

Za množico podjetji, ki so nastala v začetku devetdesetih, bodo ta leta odločilna. Za ustanovitelje bo to test, koliko so potomce pripravili na nasledstvo.

FINANCE
Manager
Družinska podjetja: kako trden model so?
Manager
ManagerJure Ugovšek Družinska podjetja: kako trden model so? 2

Ali družinski člani bolj grizejo v krizi, je ta za tovrstna podjetja bolj usodna, zakaj se otepajo dolgov in zunanjih lastnikov in kako trd oreh je lahko nasledstvo.

FINANCE
Živilci
Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje
PRO
Naj živilci
Naj živilciFinance prPRO Podjetja, ne zamudite prijave na nov razpis Odlično živilsko podjetje (PRO)

V sklopu projekta Naj živilsko podjetje je že odprt razpis, na katerega se lahko prijavijo mala, srednja in velika podjetja

FINANCE
Podjetnik
Prodal bi svoje podjetje. Zakaj, kje, kako?
FINANCE
Okolje & energija
Lotrič Meroslovje: leta 2031 ničelni vpliv na okolje
FINANCE
Tako se dela posel v kmetijstvu
PRO
Finance
Podjetno kmetijstvo 2024
Uredništvo Agrobiznisa Tako se dela posel v kmetijstvu (PRO)

V posebni reviji (Podjetno kmetijstvo) predstavljamo uspešne zgodbe s podeželja. Učijo nas, da je možno tudi v zahtevnih časih ustvarjati dodano vrednost. Brezplačno si jo lahko prenesete prek obrazca spodaj.