Že 16. najpodjetniško idejo bomo razglasili 26. septembra. V zadnjem letu smo predstavili kup zanimivih podjetniških zgodb ter iz njih izluščili osem tistih, ki se bodo potegovale za zmagovalno.
Pri izbiri letošnjega zmagovalca pa bomo potrebovali tudi pomoč bralcev časnika Finance. Namreč, z vašo pomočjo in pomočjo komisije Časnika Finance bomo izmed finalistov izbrali enega – letošnjo najpodjetniško idejo. Če nam želite pomagati pri izboru zmagovalca, lahko za svojega favorita glasujete na tej povezavi. Video predstavitve vseh finalistov pa si lahko pogledate na tej povezavi.
Kdo so letošnji finalisti?
Active Chair Pro – stol za aktivno sedenje
Pred leti smo že predstavili stol za aktivno sedenje otrok, v letošnjem izboru pa pozornost posvečamo stolu za aktivno sedenje odraslih. Mladi črnomaljski podjetniki iz Starkmata so razvili pisarniški stol, poimenovan active chair PRO, ki je, kot pravijo v podjetju, »najboljši približek delovanju terapevtske žoge«.
Active chair za premikanja sedeža v vse smeri ne uporablja vzmeti ali gum. »Koncept gibanja preprečuje statične položaje, ki jih zavzamemo za dlje časa, kar je dokazano škodljivo. Zato se ne zasedite, ampak telo ves čas išče optimalen položaj,« so nam pojasnili v podjetju.
Cubie – po meri izdelane vrtne hišice
V Mizarstvu Hrovat se radi pohvalijo z dolgo tradicijo podjetja, ki zadnjih osem let svoje prihodke povečuje. Med njihovimi izdelki so tudi vrtne hišice Cubie, s katerimi ciljajo na trge severno od Slovenije, torej na Avstrijo, Nemčijo, Cubie pa so prodali tudi v Luksemburg in na Hrvaško.
"Vsaka hišica je ročno izdelana po meri in je unikaten izdelek. V fazi načrtovanja si za vsako hišico vzamemo čas in natančno prisluhnemo željam naročnika. Na voljo je več vrst fasad, med katerimi lahko izbiramo, da se čim bolj približamo željam stranke, hišica Cubie pa ne potrebuje vzdrževanja," pravijo.
Della Spina – optika, kjer očala teden dni testirate, preden jih kupite
Della Spina je precej nov igralec v še vedno dokaj tradicionalni panogi – optiki. Gre za spletno trgovino, v kateri si stranka izbere tri okvirje očal, nato pa jih teden dni preizkuša. Celoten koncept deluje nekako tako: na spletni strani si izberete tri okvirje, v naročilo pa vnesete še podatke o svoji dioptriji (podatke prepišete, fotografirate izvid okulista …).
V podjetju nato v vse tri okvirje vstavijo prave dioptrijske leče in vam pošljejo vsa tri očala. Po tednu dni lahko kupite en okvir in preostala vrnete, lahko kupite vse tri okvirje ali pa vse tri brez stroškov vrnete.
Event Registry – spletni program, ki v realnem času zbira in analizira novice
Event Registry je, povedano preprosto, spletni program, ki odločevalcem pomaga zbrati, analizirati in pregledati stvari in dogodke, ki se dogajajo po svetu, ter ugotavljati, kako o njih pišejo različni mediji. Skratka, pomaga izluščiti odgovore na vprašanja, kdo, kaj, kdaj. Med uporabniki ljubljanskega podjetja so Bloomberg, IBM, Stratfor, Nasdaq, Harvard, Stanford …
Program deluje s pomočjo umetne inteligence ter v realnem času zbira in analizira novice. Razbere teme, ljudi, podjetja, lokacije, lahko identificira tudi dogodke, denimo naravne nesreče, napovedi novih produktov … Iz vsakega lahko izlušči ključne podatke in informacije.
Influee – za lažje trženje z vplivneži
Trženje z vplivneži (influencerjev) prek družbenega omrežja Instagram se vse bolj uveljavlja tudi pri slovenskih podjetjih. Da pa ta ne bi izgubljala časa z neprimernimi vplivneži, jim lahko pomaga platforma za trženje z vplivneži Influee.
Ta preprosto povedano deluje tako, da znamke oziroma podjetje povezuje z vplivneži. »Če ste podjetje, lahko pri nas odprete kampanjo, podobno kot na platformi za zaposlovanje objavite oglas za službo. Mi pa vam ponudimo vplivneže, ki so primerni za vas," pravijo. Dodajajo, da jim zaupa že kar nekaj slovenskih podjetij, čeprav je tako trženje v Sloveniji še na pol v povojih.
Melon & Lime – povezana podloga za jogo
Slovensko-hrvaško podjetje M & L yoga sta novembra lani ustanovili Rebeka Vegelj in Jelena Šangarelo. Pod imenom Melon & Lime razvijata povezane podloge za jogo. Vsaka podloga melon & lime ima vgrajen NFC-čip, ki uporabnikom omogoča dostop do aplikacije z vodenimi vadbami joge in meditacije, z dihalnimi vajami in drugimi zanimivimi vsebinami.
Podloge melon & lime so namenjene predvsem tistim, ki se šele spoznavajo z jogo, pa tudi tistim, ki za redno vadbo in zdrav življenjski slog potrebujejo kanček dodatne motivacije, pravi sogovornica in dodaja, da je trenutno najbolj učinkovit kanal za prodajo Instagram.
Organicer – pametni rokovnik
Organicer je pametni rokovnik, ki na roko napisane zapiske prek aplikacije prenese v digitalno obliko. »Za razvoj tega izdelka smo se odločili, saj so police trgovin polne fizičnih planerjev, trgovine z aplikacijami pa so polne takih in drugačnih digitalnih koledarjev. Rešitev, ki bi zapolnjevale vrzel med tema svetovoma, pa ni na pretek,« pojasnjujejo.
Organicer sestavlja fizični rokovnik, opremljen s QR-kodami, ki omogočajo prenos zapiskov v mobilno aplikacijo, ki je na voljo tako za Android kot iOS. Kot pojasnjujejo, je fizični rokovnik dimenzije A5, s trdimi platnicami, zajema mesečne, tedenske in dnevne preglede, sledilnike navad …
UtaUta – sodobno pohištvo za hišne ljubljenčke
UtaUta se je začela kot neki preblisk ustvariti nekaj drugačnega, nekaj sodobnega in dizajnerskega za hišne ljubljenčke. Imele so naročnika s psom, ki ni našel primernega ležišča, ki bi se skladalo s sodobnim interierjem. Tako so se tri arhitekte odločile, da se same preizkusijo na tem področju in oblikujejo lastno linijo pohištva za hišne ljubljenčke.
Začele so z dvema izdelkoma: leseno uto in lesenim stojalom za hrano. Danes pa je njihova vizija usmerjena v razvoj znamke UtaUta v pravo dizajnersko znamko za hišne ljubljenčke, pod katero bi se zvrstili produkti različnih stilov in iz različnih materialov.